|
Antennestik - hvad skal jeg bruge? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pieyanthikos ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2013 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Marts-2017 kl. 20:43 |
Vi er netop flyttet og jeg har forsøgt at sætte vores gamle han-hun antennestik fra antenneudtaget på væggen til tv'et. Enderne passer begge steder, men der kommer intet signal. Ved siden af antenneudtaget sidder en antennefordeler som denne, der fordeler signalet ud til resten af husstanden: https://www.avxperten.dk/antennefordeler/antennefordeler-4-vejs.asp
Jeg går ud fra, at jeg får mit signal gennem denne fordeler, men hvilket kabel skal jeg præcist bruge for at koble mit tv til denne? Når jeg forsøger at sætte han-endestykket fra mit gamle kabel i fordeleren passer det ikke. Tværtimod virker indgangen i fordeleren til at skulle bruge et "smallere" hanstik.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4762 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Du skriver ikke noget om hvem der leverer TV signalet? Om der er en Udvendig TV antenne eller om i måske har kabel TV? Jeg kunne godt have en mistanke om at kun det ene stik/fordeler er i brug? Men ellers hedder både indgange og udgange på den fordeler du linker til F-stik. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
pieyanthikos ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2013 Status: Offline Point: 10 |
Udbyderen kender jeg ikke, men signalet er med i huslejen - og de andre i husstanden har signal, så det er sat til. Jeg går ud fra, at det er kabel-tv.
Hvis jeg køber et kabel med f-stik i begge ender, hvis det så kunne passe i mit tv's antenneindgang?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Nej. Dit tv har almindelig antennestik.
Kig her. https://www.av-cables.dk/antennekabel-med-f-stik/high-grade-antennekabel-rf-han-til-f-stik-2-5-m.html?gclid=CO7PnIPWzdICFVpfGQod6dUNgg Alternativt kan du købe en omsætter og bruge de gamle kabel. Husk at tjekke om det skal være han eller hun stik. https://www.av-cables.dk/coax-adapter/coax-han-til-f-han-omsaetter.html Redigeret af Mufti - 11-Marts-2017 kl. 06:48 |
|
![]() |
|
Jeg takker!
|
|
![]() |
|
Nå, der er stadig problemer. Jeg bestilte en "Coax han til F-han omsætter" på Av-Cables og den passer fint - antennekablet kan nu sidde fast i antennefordeleren og der skulle dermed være hul igennem. Det er der bare ikke; jeg har prøve alle typer kanalsøgninger på tv'et, men intet popper op.
Jeg troede derfor at der slet ikke var signal i stikket, men efter at have snakket med underboen har jeg fundet ud af, at hun får tv-signal fra et stik, der er sat til selvsamme fordeler. Hun har dog måtte få en form for transformer på. Hun ved hverken hvad den hedder eller kan (en ven havde sat det op), men den var nødvendig for at få signal. Er der nogen der har et bud på, hvad næste skridt er?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Du skal helt sikkker finde ud af hvem der leverer signalet.
Her kan du læse hvordan man eksempelvis indlæser kanaler fra yousee. https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/find-dit-netvaerksid-til-dit-tv-eller-tvboks |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4762 |
Hej.
Du kan vel ikke få lov til at tage et billed af transformeren og oploade det her. Så vil jeg tro, at der er en eller anden der kan sige hvad det er. Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 15-Marts-2017 kl. 21:44 |
|
![]() |
|
Sunbao ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 79 |
Lyder da vidst ikke helt lovligt med den fordeling af tv ud til jer ;) lyder lidt som om i alle er koblet op på et abbonement der fordels ? ;)
|
|
![]() |
|
Mon dog.
Trådstarter må kontakte vicevært eller bestyrelse i ejendommen og få opklaret hvem der leverer signalet. Det kan være at det står i lejekontrakten, da det er en del af huslejen. |
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
Kan i prøve at bytte om på kablerne i fordeleren? Bare for at teste om der er noget galt med den?
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Enig, jeg ville også prøve at bytte rundt på de 2 kabler, så du skruer dit kabel på, hvor hendes sidder. Jeg tænker at det hun har siddende er en forstærker, så måske skal du ud og have fat i det samme. Og så er jeg enig i at den installation lyder en lille smule "fusket"
![]() |
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |