recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af trådløs højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af trådløs højtaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kimberlim Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark, 7760
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimberlim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af trådløs højtaler
    Sendt: 22-Marts-2017 kl. 21:28
Hej

Kigger lidt efter en ny højtaler til køkkenet, gerne multiroom da vi senere nok vil have en på badeværelset også

Jeg har tænkt på en Sonos Play1, men også Heos1 og Samsung WAM1500 (har Samsung TV)

Vi hører stort set altid bare radio, og vil gerne kunne starte afspilningen uden at skulle hive telefonen frem hver gang. Kan nogle af disse højtalere det ?

Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 22:00
Vi har lige været i samme situation.
Jeg fik købt nogle WAM1400 og nogle WAM6500 fra samsung, da fruen ikke var begejstret for udseendet af Sonos (og de er urimeligt dyre :-))
Begge højttalere lyder fint, og batteridelen i WAM6500 er smart, men vi måtte droppe det pga Samsungs Multiroom App. Den fungerede simpelthen ikke stabilt nok til vores brug. Tidal fungerede, men med noget begrænsede brugermuligheder (man kunne f.eks. ikke tilføje til en playliste løbende, og Samsung mente ikke, at det kom foreløbig). Vi fik lov at returnere højttalerne, da vi kørte død inden for de 14 dages fortrydelsesret (og de var så rare at se bort fra, at jeg havde haft et par af højttalerne ude og teste dem)

Vi har en masse Chromecast i forvejen, så vi endte op med et system, der består af nogle Jensen Tangent Fjord Iphone-docks købt på dba til 100-150 kr og så en chromecast audio købt i england til 220 :-) Jeg har bestilt nogle pin30-microusb adaptere, så jeg satser på, at jeg kan trække strøm fra docken til chromecasten og så er det et godt og billigt system, hvor vi kan bruge de apps til at caste med, som vi bruger i forvejen. Man kan via Chromecast Audio lave alverdens grupper, så man kan fordele musikken ,som man vil i multirumsparadis. Det fungerer bare perfekt :-)

Vi havde også en iBomb bluetooth adspiller stående, som var for træls at bruge til bluetooth. Der var AUX og usb på, så med en Chromecast Audio har vi nu batteridrevet transportabel lyd til sommer på terrassen :-)

Lars
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2007
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 22:06
Hov jeg blev så begejstret, at jeg ikke så den sidste linie.

Det setup jeg beskriver kan ikke startes fra højttaleren.

Samsungs høttalere slukker ikke, men bliver bare sat på pause, og ved et let tryk bliver lyden aktiveret igen.

Det fungerede egentligt fint :-)
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 22:21
Bose SoundTouch, har seks knapper på toppen som kan sættes op til forskellige radiostationer eller playlister, så har du musik med kun et enkelt tryk.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimberlim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 22:51
Tak for input. Den må jeg lige kigge på. Der behøver heller ikke være ret mange knapper, da det altid er P3 vi hører. Så hvis bare man kan pause/slukke så den fortsætter på samme kanal igen er det også fint

Som der bliver nævnt kan den fra Samsung bare pause, ved i om f.eks Heos og Sonos kan det?

Er egentlig lidt lun på Heos pga det indbyggede batteri
Til top
ragoo2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-November-2009
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ragoo2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 01:11
Overvej lige Google home. Jeg mener det er fremtiden. Jeg er glad for min, og selv konen bruger den, og min datter på 8! Som jeg ser det så slår man flere fluer med ét den spiller ret godt, og kan også styre dit nuværende eller kommende smarthjem

Redigeret af ragoo2 - 23-Marts-2017 kl. 01:14
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 12:45
Tjek også Raumfeld ud. Vi er rigtig glad for vores.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimberlim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 12:57
Har godt kigget lidt på dem, men bryder mig ikke så meget om designet

Men igen rart med input og ideer
Til top
AndyJeps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-November-2005
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndyJeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 13:07
Og hvor ka man købe Google Home i Danmark?
AndyJeps
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2017 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Kimberlim Kimberlim skrev:

Tak for input. Den må jeg lige kigge på. Der behøver heller ikke være ret mange knapper, da det altid er P3 vi hører. Så hvis bare man kan pause/slukke så den fortsætter på samme kanal igen er det også fint

Som der bliver nævnt kan den fra Samsung bare pause, ved i om f.eks Heos og Sonos kan det?

Er egentlig lidt lun på Heos pga det indbyggede batteri

Sonos kan godt. P3  (eller spotify playliste etc.) stopper når du slukker og starter når du tænder højttaleren igen. Fruen brokker sig kun om lørdagen, da hun skal have telefonen frem og skifte til P4 for at høre Mads og monopolet Smile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimberlim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 07:44
Tak for svar Claus. Ja det bliver også problemet her, men går nu nok den ene gang i ugen. Ser dog ud til at standby strømmen er ret stor når man gør det på den måde.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 968
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2017 kl. 11:52
Jeg har sat mit sonos op sådan at min højttaler på badeværelset bliver "nulstillet" til P4 hver morgen kl 4.
Dette gør jeg ved at oprette en lydløs alarm på 10 min med P4 som radio station.

I køkkenet har jeg oprettet en alarm på 2 timer der afspiller P4 alle hverdage fra kl 5:30 - 7:30. 

Man kan nemt tage en sonos højttaler med ud i haven og høre musik der hvis det er. Man skal bare være inde for rækkevide af Sonos netværket. 
Jeg har flere gange flyttet en ud i min garage hvis jeg er der ude. Eller ud på teressen hvis man sidder der ude en aften. Kræver blot en forlænger ledning. 

Samsung og LG ville jeg gå i en stor bue uden om. Men det er bare min personlige holdning.
Skulle jeg vælge andet system i dag ville det nok blive Raumfield eller Bose. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu