|
SACD-afspiller eller mutlidisc-afspiller? |
Besvar |
Forfatter | |
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Marts-2017 kl. 00:13 |
Sagen er den, at jeg afskaffede min Xbox One, som fungerede som bluray-afspiller i stuen. Og den skal selvfølgelig så erstattes af en dedikeret afspiller i stedet.
Men i mellemtiden er et behov for SACD-afspiller også opstået. Men spørgsmålet er så, skal jeg gå efter en af hver, eller er multidisc-afspillerne gode? Her tænker jeg på højere klasse Denon eller Onkyo. Også Oppo er i tankerne. Generelt er de også pænere, end langt det fleste BD-afspillere fra fx Samsung, LG eller Sony og det kunne da være rart nok, hvis man kan få en samlet pakke, uden det går (nævneværdigt) ud over lydkvaliteten. |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eftersom Oppo er den bedste BD-afspiller der findes, så er valget vel åbenlyst.
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du bruger din receiver til at decode, så er det lige meget, da der sker en digital overførelse via HDMI til din receiver.
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Naiera - Men er det den bedste (SA)CD-afspiller. Det var nu mere det, det gik ud på.
PerW - Jeg bruger receiveren til video, ja, men til lyd (hvis det da bliver multidisc) bruger jeg min DAC. |
|
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sidstnævnte kan du ikke ved SACD. Dekodningen skal enten foregå i afspilleren, hvorefter det tappes via den analoge udgang, eller ved overførsel via HDMI. SACD kan ikke hives ud på en coaxial eller optisk udgang.
|
|
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
Nå nej sgu da. Det vidste jeg egentlig godt. Måske jeg skal gå efter en Oppo 93 Nuforce så. De ser ud til at gå til en rimelig pris brugt.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |