recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media center anno 2017?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Media center anno 2017?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Media center anno 2017?
    Sendt: 26-Marts-2017 kl. 12:24
Jeg har gået og tænkt på, hvilke media centre men benytter i dag. Jeg har lige pt. et Mede8er som jeg er OK tilfreds med, men jeg oplever alligevel at den "lagger" ved nogle film.

Så hvis jeg skulle købe mit et andet, hvilke retning skal jeg så kigge, hvis det skal være "fremtidssikret"? Dolby Atmos og 4K er et must, hvis det skal kunne holde nogle år i fremtiden.

Så er det HTPC med Windows Media Player Classic folk bruger, Nvidia Shield eller noget helt andet.

EDIT: Film skal kunne afspilles fra NAS og afkodes på afspilleren.

Redigeret af Jimmbo - 26-Marts-2017 kl. 12:25
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har gået og tænkt på, hvilke media centre men benytter i dag. Jeg har lige pt. et Mede8er som jeg er OK tilfreds med, men jeg oplever alligevel at den "lagger" ved nogle film.

Så hvis jeg skulle købe mit et andet, hvilke retning skal jeg så kigge, hvis det skal være "fremtidssikret"? Dolby Atmos og 4K er et must, hvis det skal kunne holde nogle år i fremtiden.

Så er det HTPC med Windows Media Player Classic folk bruger, Nvidia Shield eller noget helt andet.

Jeg har nogle forskellige løsninger, men mit sidste nye legetøj er denne her egreat A5 købt i UK til 139.99£

Til prisen er den fantastisk, jeg nævner i flæng: BD meny support, BD 3D iso med meny, HDMI 2.0, 4K, 

o.s.v. til prisen er der intet der kommer i nærheden.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 16:34
til det du skal bruge den til, er det shield du skal gå efter. den kan alle formater
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Jeg har nogle forskellige løsninger, men mit sidste nye legetøj er denne her egreat A5 købt i UK til 139.99£

Til prisen er den fantastisk, jeg nævner i flæng: BD meny support, BD 3D iso med meny, HDMI 2.0, 4K, 

Det mærke har jeg aldrig hørt om før. Hvordan er det i forhold til fx Mede8er eller Popcorn-Hour?
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

til det du skal bruge den til, er det shield du skal gå efter. den kan alle formater

Og der er ikke umiddelbart nogle problemer med medie player delen? Jeg har aldrig set et shield i brug.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 20:06
Har du set KODI i brug? For så har du stort set set Shield'en. Det bliver KODI du kommer til at bruge mest. Fordelen er bare, at den også har ordentlige dedikerede apps til Netflix, Viaplay og Amazon. Udover kan du streame TV2 Play og andre apps, der understøtter Chromecast. DR også, men der bruger jeg selv det plugin der findes til KODI, selvom den godt nok ikke er så køn. Til gengæld er den dejlig nem :)
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Har du set KODI i brug? For så har du stort set set Shield'en. Det bliver KODI du kommer til at bruge mest. Fordelen er bare, at den også har ordentlige dedikerede apps til Netflix, Viaplay og Amazon. Udover kan du streame TV2 Play og andre apps, der understøtter Chromecast. DR også, men der bruger jeg selv det plugin der findes til KODI, selvom den godt nok ikke er så køn. Til gengæld er den dejlig nem :)

Jeg indrømmer blankt, at jeg aldrig har prøvet Kodi. Min NAS understøtter ikke Kodi, og jeg har en Mede8er afspiller.

Kører Kodi ellers godt, og understøtter den alt det nye som Atmos og 4K?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 20:24

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Det mærke har jeg aldrig hørt om før. Hvordan er det i forhold til fx Mede8er eller Popcorn-Hour?

Jeg kan ikke sammenligne med mede8er, da jeg aldrige har haft det mærke, men jeg har haft Popcorn VTEN og i den sammenligning falder egreat A5 ikke igennem.

egreat A5 har sin egen dedikerede afspiller med egen videowall og afspiller "ALT" mkv, bdmv folder, bd 3D iso, bd iso, DVD både fra folder eller som iso og alt med full meny support og i første indlæg glemte jeg også at nævne support for HDR 10.

Derudover er der livslang licens til Vidon XBMC som er baseret på kodi 16.1, i modsætning til Kodi afspiller Vidon XBMC også alle formater med fuld meny support samt også bd 3D iso et format som Kodi ikke understøtter.

Der er også fuld support for Googles play butik hvor du kan hente netflix eller hvilken som helst streaming app du måtte ønske, så den slår helt klart alle andre Android TV bokse som der i øjeblikket er på markedet.

Mine andre mediaafspillere består af en Dune Solo 4K og en Oppo UDP-203 med custom firmware, men man kan jo aldrig få for meget legetøj

Alle afspillere fodrer et 59" Samsung Plasma samt en projektor JVC X5000 på et 104" lærred

Redigeret af jespermart - 26-Marts-2017 kl. 20:30
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2017 kl. 21:34
Din NAS understøtter ikke KODI? Tænker du ikke på PLEX? KODI er ikke server/klien baseret. KODI stiller ikke nogle egentlige krav til din NAS, blot at mapperne skal være tilgængelige.
KODI skal kun køre på Shield, mens din NAS bare skal dele mapperne. Thats it.

EDIT: Og ja, på Shield er der en specialstrikket udgave af KODI, kaldet SPMC. Den klarer alt som 4K og Atmos/DTS X over bitstream. Og Shield har jo native 4K med HDR, så det virker også i Netflix og Amazon :)

Redigeret af Nagash - 26-Marts-2017 kl. 21:35
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 08:41
Jeg kan også anbefale Nvidia Shield TV. Har to stk. og de klarer alle videotyper virkelig godt.
Eneste to minus jeg har er deres skalering, der ikke er specielt god ift. Popcorn. Man kan tilgengæld i de nyere versioner af SPMC benytte gode scalers, det hjælper på det.
Andet minus er der ikke er fuld Bluray menu system i f.eks. Kodi (SPMC).

Ellers er det fremragende mediacenter og klart det nemmeste jeg har arbejdet med.

Hvis du har flere enheder kan man installere Plex Media Server og holde flere enheder synkroniseret.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 09:49
Jeg måtte skrotte plex app til android tv lige pt, da plex har lavet rav i h265 afspilingen. Så kører med spmc som andre her også har skrevet om, Men som der blev sagt tidligere, hvis man har flere enheder så kan plex server være en god idé, og der har plex en kodi addon som virker godt. Fruen skal bare lærer den at kende på kodi(spmc)

Men Plexserver kan men også sætte op på en shield. den er ret god. hvis man ikke har andet til plexserver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 11:05
Plex understøtter desværre kun mkv
Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu