recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - net med Win 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

net med Win 10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: net med Win 10
    Sendt: 30-Marts-2017 kl. 13:50
Jeg har en 8 år gammel stationær PC. Jeg har lige opgraderet fra Win XP til 10.
Nu kan jeg ikke få den på nettet.
Lan-stillet sidder på motherboardet, og trådløs via et indstikskort.
Nu kan jeg bare ikke finde drivere til Win 10 og disse antikverede netmuligheder.

Er min eneste mulighed et nyt netkort, eller findes der en - gerne gratis - smutvej, som jeg ikke har overvejet. 
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 14:11
Du skal nok have opdateret driveren til dit netkort.
Kender du ikke en der kan komme på nettet, ellers bliver det jo ikke nemt.
Mvh.

Til top
johnvester Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnvester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 14:50
Jeg kan komme på nettet med min labtop, men de drivere jeg har kunnet finde til motherboard og netkort, er alle gamle XP drivere.
Det er jo en gammel PC.
Sharp LC-43
Marantz SR7008
Pioneer DVR 540H-S
Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 16:33

Hvis alt andet fejler, så kan der jo købes en Dongle.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 16:36
Hej.

Er det i forbindelse med Installation af Win 10 at du går i stå?

Men hvilket et dit motherboard og typen af dit trådløse indstikskort?

Hilsen Carsten

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 18:04
hvor bor du? har et usb netkort du må få gratis, som jeg ved virker med win10
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af johnvester johnvester skrev:

Jeg kan komme på nettet med min labtop, men de drivere jeg har kunnet finde til motherboard og netkort, er alle gamle XP drivere.
Det er jo en gammel PC.

Prøv at installere XP driverne manuelt. Somme tider kan det faktisk gøre det, selv med gamle legacy drivere til tidligere windows versioner - andre gange ikke. Alternativt kan du undersøge hvilket chipset dit neværkskort benytter og se om du kan finde Win 10 drivere til et andet tilsvarende netkort med samme chipset.

Fejler alt må du have et nyt netkort PCI eller USB - Det koster trods alt ikke alverden.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 19:01
Det er nok MEGET sandsynligt at der IKKE er win10 drivere til den notebook, og så er man generelt bare ladt tilbage! Jeg købte en Asus TX300ca brugt og efter en snak med Asus supporten prøver jeg på ingen måde at forsøge at installere win10 på den. og den kommer endda med en ivy-bridge i7. Problemet er bare alle de andre dele - heriblandt usb-driver som ganske enkelt ikke er lavet til win10. Så for nu får den lov at køre win8.1
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu