|
net med Win 10 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
johnvester ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Marts-2017 kl. 13:50 |
Jeg har en 8 år gammel stationær PC. Jeg har lige opgraderet fra Win XP til 10.
Nu kan jeg ikke få den på nettet. Lan-stillet sidder på motherboardet, og trådløs via et indstikskort. Nu kan jeg bare ikke finde drivere til Win 10 og disse antikverede netmuligheder. Er min eneste mulighed et nyt netkort, eller findes der en - gerne gratis - smutvej, som jeg ikke har overvejet.
|
|
Sharp LC-43
Marantz SR7008 Pioneer DVR 540H-S Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal nok have opdateret driveren til dit netkort.
Kender du ikke en der kan komme på nettet, ellers bliver det jo ikke nemt. Mvh. |
|
![]() |
|
johnvester ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
Jeg kan komme på nettet med min labtop, men de drivere jeg har kunnet finde til motherboard og netkort, er alle gamle XP drivere.
Det er jo en gammel PC.
|
|
Sharp LC-43
Marantz SR7008 Pioneer DVR 540H-S Dali 470 / JBL Sub / Audiomonitor center + bag |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis alt andet fejler, så kan der jo købes en Dongle. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Hej.
Er det i forbindelse med Installation af Win 10 at du går i stå? Men hvilket et dit motherboard og typen af dit trådløse indstikskort? Hilsen Carsten |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
hvor bor du? har et usb netkort du må få gratis, som jeg ved virker med win10
|
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Prøv at installere XP driverne manuelt. Somme tider kan det faktisk gøre det, selv med gamle legacy drivere til tidligere windows versioner - andre gange ikke. Alternativt kan du undersøge hvilket chipset dit neværkskort benytter og se om du kan finde Win 10 drivere til et andet tilsvarende netkort med samme chipset. Fejler alt må du have et nyt netkort PCI eller USB - Det koster trods alt ikke alverden. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det er nok MEGET sandsynligt at der IKKE er win10 drivere til den notebook, og så er man generelt bare ladt tilbage! Jeg købte en Asus TX300ca brugt og efter en snak med Asus supporten prøver jeg på ingen måde at forsøge at installere win10 på den. og den kommer endda med en ivy-bridge i7. Problemet er bare alle de andre dele - heriblandt usb-driver som ganske enkelt ikke er lavet til win10. Så for nu får den lov at køre win8.1
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |