|
Ny reciever eller netværksafspiller? |
Besvar |
Forfatter | |
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 286 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-April-2017 kl. 10:40 |
Jeg er lidt træt af at jeg skal tænde mit fjernsyn, hver gang jeg skal bruge streaming funktionen (netradio) i min Harman Kardon AVR265, da der ikke er lavet en app til den. Så derfor overvejer jeg at købe en ny reciever.
Jeg har kikket noget på Marantz SR6010, men efter at have læst review til deres app, er jeg blevet noget lunken på den. At den også understøtter 4k er også et stort plus, men noget som kan undværes da jeg blot afspiller dette via Plex direkte på tvet, og atmos delen bliver først aktuel når streaming tjenester som Netflix officielt understøtter dette. Jeg fik så lidt tilfældigt øje på Musaic MPL og det lader til at den kan det jeg efterlyser: Afspille fra NAS Afspille netradio Afspille Spotify og Tidal Er der nogen som har erfaringer med både apps fra både Marantz og Musaic MPL eller andre billige netafspillere, som kan give mig lidt anbefalinger? |
|
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kender ikke Musaic MPL men har til gengæld en Marantz SR6009 med wifi, airplay og bluetooth. Jeg vil give dig ret i at deres app ikke er verdens bedste men den behøver du ikke at bruge. Jeg er ret glad for yousee music og når der skal streames, er det blot at finde app'en på mobilen og tænde for airplay så tænder forstærkeren automatisk. Samme funktionalitet findes i radio app'en play, spotify osv. så det er ret nemt. Om du har IOS eller android tror jeg ikke betyder så meget. Der er dog meget forskel i prisen på de 2 enheder.
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uden at jeg har en selv, så ville jeg tro at du kunne bruge en chormecast audio eller en alm. chromecast.
|
|
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 286 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok det lyder godt at andre apps kan finde recieveren og sende afspilningen videre til den.
På min gamle WDTV var det muligt fra en Windows PC at sende en video til afspilning, ved du om noget lignende er muligt til en Marantz reciever? Evt. også en audio-stream? |
|
ASKF
Funktioner
Tak(0)
|
Havde slet ikke tænkt på chromecast, selvom jeg har brugt det til video med Nvidia Shield.
Jeg må vist finde en anden afspiller end MediaMonkey til audio. Mange tak for det tip :-) |
|
DanishBacon
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en SR7010, og streaming fungerer super, selvom deres app ikke er den bedste. Jeg tænder også bare receiveren via AirPlay eller Spotify på min mobil. Jeg kan dog umiddelbart ikke slukke den via Spotify
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan jeg heller ikke men den slukker automatisk efter 10 minutter når der ikke modtages signaler.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kender ingen forstærker mankan stream video til, kun lyd. Klaus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |