|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Landbooster ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() Sendt: 20-November-2006 kl. 18:18 |
|
Jeg er ved at prøve at finde ud af hvilket tv jeg skal investere i. Formålene vil primært være hjemme biograf og så min xbox360. Størrelse må ligge imellem 37" og 42" da dette interval passer bedst til min stue. Selv har jeg kig på Samsung LE-40R72. Er de nogen der har erfaringer med den model? Prisen må maks være 20.000kr. Hvilke skærme har I ellers gode erfaringer med der opfylder disse krav? Jeg synes det er en jungel at finde rundt i. Skal man gå efter 720p eller 1080I (kan man se væsentlig forskel?)?
På forhånd mange tak. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Til hjemmebiograf lyder LCD lige lovligt fesent, især når du kigger på Samsungs billige R7-serie.
Eftersom du har op til 20k at gøre godt med, så køb den her! (hvis du skal have digital tuner koster den lige lidt mere) |
||
![]() |
||
Landbooster ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Det ser faktisk ret tiltalende ud det Pioneer tv. Men egner det sig til brug med en konsol? er der ikke fare for pixels der brænder sig fast(Burn-ins)? eller er det problem blevet elimineret? Redigeret af Landbooster - 20-November-2006 kl. 20:44 |
||
![]() |
||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
hmm, du skal køre forsigtigt med det i starten, og evt. køre en break-in dvd..
Personligt har jeg købt/bestilt et Panasonic TH42-PV60EH, det er noget billigere (p.t. 11688,- hos Tapeconnection.dk), og har et rigtigt flot billede.. Så er man måske heller ikke så nervøs for burn-in, når det nu har været noget billigere. -Har selv overvejet det længe inden jeg tog skridtet og valgte plasma, til trods for burn-in risikoen. Problemet er bare at alternativet er LCD, og det leverer i de fleste tilfælde på nuværende tidspunkt et billede der er til at kaste op over.. ![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
|
Med lidt omtanke er det ikke noget du bør bekymre dig så meget om. Jeg havde ikke råd til Pioneer så jeg købte et 42" PV60 for snart fire uger siden. Jeg har lige spillet noget Xbox og der var absolut intet der satte sig fast ![]() Redigeret af Naiera - 20-November-2006 kl. 21:20 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var lige den der med 1 time erller 2 ad gangen jeg var lidt bange for, for når jeg først har tiden og kommer igang kan jeg godt sidde der nogle timer adgangen:) Men hvis man nu kører den der indkøringsdvd til at starte med, forebygger den så ikke også mod sådan noget? |
||
![]() |
||
Christian Otte ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|
Som sagt i en anden tråd, så gamer jeg selv en del, og jeg har en Pioneer 427XA. Jeg har overhovedet ikke haft nogle problemer med indbrændinger, endsige antydninger af det. Typisk er der jo mellemsekvenser i et spil, ellers skal du ud i en menu af og til, hvis du f.eks. spiller multiplayer. Bare sørg for at skrue på kontrasten (jeg har min på 25, hvor den fra fabrikken var 40) og pil lidt ved billedet, indtil du er tilfreds, så skal du ikke bekymre dig så frygtelig meget. Du kan jo også altid, hvis du f.eks. lige skal på toilettet, zappe over på en tv-kanal, så billedet ikke står fastfrossent. |
||
![]() |
||
Riot ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
|
Du vil ha hjemmebio, skriver du.. Hvis skærmen skal være ok stor, så er dette TV lige dig, passer perfekt til dit budget: http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240339
Det levere et fremragende billede, og har den lidt for opreklamerede 1080p opløsning. JVC's 56" H-DILA TV er ligeledes nede i den pris, det er dog 720p, måske en lille ulempe på et så stort TV, selvom den nye teknologi det bruger, giver et rigtigt flot billede.. http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=203202 LCD er jo egentlig bedst til spil og det, eftersom billeder for det meste er statiske i spil. Men PDP kan da sagtens bruges, især de nye, teknologien har rykket sig meget, siden dengang lidt for mange plasmaer brændte inde ;) Der vil være endnu mindre risiko ved fx de Sony og JVC modeller jeg linker til, men PDP kan sagtens bruges til at spille på. Bare gør det med måde det første stykke tid, bare for at være sikker. Ellers, hvis der kommer noget, er det højst sandsynligt, det går væk efter noget TV-kigning eller såen.. Og til dit 1080i/720p spørgsmål, så vælg 720p tv. Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan 720p TV vise 1080i, men sefølig ikke 1080p. Redigeret af Riot - 21-November-2006 kl. 02:07 |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Det ville være værd at overveje JVC LT-37M60, LT-37M70 eller LT-40S70. Jeg vil tro de ligger i prisklassen og med min erfaring ud fra mit eget fjernsyn er, at det ret sikkert er supergode fjernsyn. Sikkert lige så gode eller bedre end de bedste fjernsyn på markedet - uanset om vi snakker plasma eller LCD.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
"Sikkert lige så gode eller bedre end de bedste fjernsyn på markedet - uanset om vi snakker plasma eller LCD."...skrev Thorvald
Og det er der vist ikke ret mange andre end dig som kan se skulle være tilfældet lrev |
||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for alle de gode råd der er kommet indtil videre. Pioneer 427XA virker på mig mest tiltalende ud fra hvad jeg har forestillet mig et nyt tv skulle kunne. Også godt at høre at en anden gamer har god erfaring med denne model Jeg tror jeg ringer til Tapeconnection i løbet af dagen for at høre lidt mere om modellen. Skulle i have flere foreslag, skal de være meget velkomne |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er der forresten nogen fordel ved at købe Pioneer 427XA hos tapeconnections frem for hos f.eks. Laptops.dk? Jeg kan se flere på forum har præference for Tapeconnections.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |