|
Mysterium om DAB og DAB+ |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
senor
Ny bruger Oprettet: 29-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-April-2017 kl. 18:02 |
Kan I venligst hjælpe mig mht. min TEAC DAB/DVD receiver.
Den er med DAB - men ikke med DAB+. Den har virket udmærket på DAB indtil for 2-3 uger siden. Men nu vil den slet ikke modtage noget på DAB, men skriver bare ”Signal N/A” på displayet. Når jeg trykker på scan så scanner den, men går i stå ved 42 % eller 70% ved full scan.. Hvad er der galt ? (kan det være noget med, at den ikke kan ”rumme” stationerne, nu hvor der er kommet flere til ?) FM-radio virker fint, ligesom alle apparatets øvrige funktioner. Vores anden DAB-radio som heller ikke er DAB+ kan godt modtage stationerne. Det ”gamle” DAB-system er vel ikke lukket endnu. Men hvornår sker det egentlig ? Mon TEAC’en kan ombygges til DAB+ ? Håber I kan hjælpe med svar på disse ting. |
|
BD
|
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ifølge denne artikel sker det først til oktober. Men hvorfor din radio ikke kan modtage noget nu, kan jeg ikke lige give dig et svar på :(
http://nyheder.tv2.dk/tech/2017-01-12-din-dab-radio-kan-blive-ubrugelig-til-oktober |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor bor du?
Oplevede for et stykke tid siden at jeg havde utroligt lav signalstyrke på DAB, indtil jeg lagde min antenne ned (vandret polarisering i stedet for lodret?). Ombygge til DAB+? Nej, det går næppe..... Klaus |
|
senor
Funktioner
Tak(0)
|
Hej - Mange tak for feed-back.
Jeg har prøvet at eksperimentere med antennen - desværre uden resultat. Jeg synes stadig, at det er mystisk at den "kører fast" i scan-processen. Jeg har også hørt at der sker noget til oktober. Men bliver det så et "clean cut", eller er det en gradvis overgang? Findes det mon noget mere klart om forløbet ? Venlig hilsen
|
|
BD
|
|
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver et clean cut. Undersøgelser viser at cirka 3/4 million radioer er klar til skrotcontaineren.
Redigeret af Tweaky - 02-April-2017 kl. 08:01 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu ved jeg ikke hvilken reciever der er tale om.
Det fleste moderne recievere kan resettes. Tjek din brugsanvisning. Det kan være de hjælper. Ellers kan man købe en lille dab tuner som denne. Den tilsluttes via aux eller tape indgang. https://www.conradelektronik.dk/?websale8=conrad-dk&pi=1457147&ws_tp1=cp&ref=PLA_Hemelektronik&subref=1457147&utm_source=PLA_Hemelektronik&utm_medium=PLAfeed&utm_campaign=PLA_Hemelektronik_feed&utm_content=1457147&gclid=CPb47_WchdMCFRrPsgodkZIHUg Den løser også problemet til oktober. Redigeret af Mufti - 02-April-2017 kl. 09:17 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor overhovedet DAB? Når der på mange recievere er internet adgang, så der kan høres internet radio med titusindvis stationer, og deriblandt samtlige DAB kanaler
Mangler internetdelen i recieveren, kan man sætte en gammel smartphone til og bruge den som modtager. Fungerer aldeles glimrende Redigeret af Kampus - 02-April-2017 kl. 10:11 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er selvfølgelig også en mulighed.
De kan også købes som adaptere. Redigeret af Mufti - 02-April-2017 kl. 10:46 |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1666 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, som det allerede er nævnt, så overvej internetradio, i stedet for at opgradere til DAB+.
|
|
senor
Funktioner
Tak(0)
|
Tak til alle, for svar.
Især tak til Mufti, som fik mig til at pusle med at finde ud af, at der skulle foretages "reset" på DAB-tuneren. jeg havde ellers prøvet, men der skulle trykkes lidt længere på knappen. Det løste problemet - herefter kunne den scanne stationerne, og spille smukt igen ! Men jeg synes at det er ærgerligt / dumt, hvis DAB udgår og erstattes af DAB+. Ja, man kan købe adaptere, men så skal der bruges flere stik og flere netdele og flere penge. Det var ikke lige på min ønskeseddel. - Men tak til alle. Nu mangler jeg bare at finde ud af, hvordan jeg lukker dette emne ? Venligst, Benny
|
|
BD
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ved i første post at trykke Funktioner -> Rediger og uden at slette overskriften, tilføje et "Løst"
Tråden skal ikke slettes, men indgår i fremtidig søgning på emnet Redigeret af Kampus - 06-April-2017 kl. 10:40 |
|
senor
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for hurtigt svar, Kampus. - Det giver mening :-)
|
|
BD
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |