|
Er deling af streaming konto lovligt? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
rasse4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-April-2017 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2017 kl. 06:32 |
|
Er deling af streaming konto lovligt?
Jeg er faktisk en smule i tvivl, om det er lovligt at dele sin Netflix eller Viaplay konto.
Ikke desto mindre, har jeg fundet denne side, som gør det muligt for folk, at finde nogen at dele med. https://ppr890.wixsite.com/streamsharedk Hvis det er ulovligt vil jeg ikke rode mig ud i det. Men er det lovligt, så sparre jeg gerne de penge. Mit spørgsmål er, om det er lovligt at dele kontoer og bruge sider som førnævnte?. |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej.
For at gøre det nemmere,så hold det i en tråd. Mvh. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Mon ikke det skulle have været: "One does simply not"....
M.v.h. |
||
![]() |
||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
|
Det er jo nemt nok at læse i deres vilkår hvad de selv syntes.
Sakset fra Viaplay, "Du må kun benytte Tjenesten til personligt og privat brug, og således ikke til kommercielt eller offentligt brug, medmindre andet udtrykkeligt forudgående er skriftligt aftalt." https://viaplay.dk/aftalevilkar Sakset fra Netflix, "To maintain control over the account and to prevent anyone from accessing the account (which would include information on viewing history for the account), the Account Owner should maintain control over the Netflix ready devices that are used to access the service and not reveal the password nor details of the Payment Method associated with the account to anyone." https://help.netflix.com/legal/termsofuse Så det er nok ikke lovligt. |
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
|
Har på et tidspunkt spurgt Viaplay om min søn må bruge det hjemme ved sin mor og som jeg forstod det var det ikke noget problem.
Redigeret af jan203 - 14-April-2017 kl. 12:27 |
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2016 |
|
Ja, men det er jo som der fremhæves kun udbydernes egne betingelser og aftalevilkår - De kan worst case scenario sikkert vælge at ophæve dit abonnement hvis du ikke overholder aftalens præmisser. Men det er jo ikke det samme som at det er ulovligt - som ifølge landets offentlige lov og ret. Jeg kender ikke status, men man skal vel gå til landets gældende lovtekster for at finde ud af og det er regulært ulovligt og strafbart - og ikke blot udgør et aftalebrud med udbyderen.
Redigeret af TBC1 - 14-April-2017 kl. 12:54 |
||
![]() |
||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 963 |
|
Netflix har flere gange udtalt at de syntes det er helt fint hvis man deler, idet de regner med at sælge flere Abn. Ved at mange flere har råd, ved ikke om det regnestykke holder. Jeg tror at det er ret udbredt at man deler password.
|
||
Med venlig Hilsen
Johnny |
||
![]() |
||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
|
Ja, det er jo "kun" udbydernes retningslinjer, så jeg tror nu heller ikke at de kommer efter en med bål og brand. Men det kunne være spændende og finde ud af hvordan lovgivningen er på dette punkt, når man tænker på de bøder og straffe der bliver givet når det kommer til cardsharing, som man vel godt kan sige at deling af kontooplysninger lidt kan sammenlignes med. |
||
![]() |
||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
|
Det er i orden at gøre hos Netflix. Det har deres direktør i hvertfald udtalt :)
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
Altid rart, at der rives en sætning ud af kontekst, som dermed uretmæssigt giver et forkert indtryk. Ganske rigtigt, at han har udtalt, at deling værdsættes, men i samme husholdning. Og hvis et barn flytter på college, men ikke når de stifter egen familie/husholdning. Så nej, i Netflix's øjne er det ikke tilladt, at dele konto udenfor husstanden. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12371 |
|
Nej. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |