|
POE fan/blæser |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
steffzler ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-April-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2017 kl. 13:54 |
Hej,
Jeg har en router som er begyndt at blive ustabil pga varme, der er plads nok inde i routeren til at installere en ventilator af en art, eneste problem er at jeg ikke har noget brugbart strøm i nærheden, udover de 2 Power-over-ethernet porte som sidder i den, hvilke levere 48vdc. Er der en snedig måde man kan konvertere de 48v til 12v på, så jeg kan installere en standart blæser? Kan det evt gøres med nogle modstande? Vh Steffen
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Du skriver ikke hvilken Router du har. Men den har vel ikke en USB port? Den vil være velegnet til en 5 Volt Ventilator. Ellers ville jeg kigge efter en 48 Volt Ventalator. Her er nogle forslag: Dem med 2 polet stik kan køre direkte fra de 48 Volt. Dem med 3 og 4 polede stik kræver oftest en eller anden for for styring. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
48v Poe vil du sandsynligvis ikke bare kunne bruge direkte da det kræver noget kommunikation før det virker. Derudover skal du være ops på watt forbrug
|
|
![]() |
|
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
http://www.tp-link.com/ir/products/details/cat-43_TL-POE10R.html kunne måske bruges
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Som Carsten foreslår - tilslut en 5 volt blæser til USB-stikket på routeren. Evt. en stor 12 volt blæser, og lade den køre på den 5 volt.
M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
Steffen.
Det er fint nok med en blæser, men har den ingen åbninger, hvor luften kan komme ud, gør blæseren det kun værre, idet den måske fordeler luften rundt inde i kabinettet, men også selv tilføjer varme. Er din router i et lukket plastkabinet, er der næsten intet at gøre. Er den i et metalkabinet, kan du såmænd placere blæseren udvendigt, så den køler kabinettet (og dermed kan der afsættes mere varme indefra), drevet af en ekstern strømforsyning. Klaus |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hvilken router er det?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Begyndt at blive....?? Det lyder ikke som en router jeg ville pille ret meget mere ved, medmindre du bevidst har gjort noget for, at den er "begyndt at blive...".
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |