|
[Handbrake] dvd og framerate? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Petey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-April-2017 kl. 14:05 |
DVD-samlingen skal encodes forfra, da jeg kørte batch den forrige gang (læs: for mange fejl i encoding) for nogle år siden. Så nu har jeg hentet Handbrake og sidder med Contagion filmen. Jeg brugte et andet program dengang, som jeg ikke husker navnet på.
Handbrake foreslår per default, at DVDen skal encodes i H.264 og med en framerate på 30. Skal framerate ikke altid være 23.976 når det er fra DVD? Redigeret af Petey - 23-April-2017 kl. 14:07 |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg foreslår at du vælger Source-Framerate, som automatisk vælger samme framerate som kildematerialet.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Du gør som DrageMester skriver: I Handbrake under framerate (FPS) vælger du Same as source, Med mindre at du da ønsker andet. Danske DVD er i 720/576 25 fps.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Petey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 88 |
Jeg havde helt overset Same as source i dropdown menuen! Tak, begge. :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |