|
DAB+ antenne - hvilken |
Besvar |
Forfatter | |
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-April-2017 kl. 21:21 |
Jeg har lige anskaffet mig en DAB+ tuner, men den kræver jo en form for antenne.
Er ude efter en indedørs type, som kan gemmes lidt væk. Tænker, om der er nogle som har erfaring med dem, som kan købes i øjeblikket?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan være alt fra en ledning til en stor dipol med reflektorer, afhængigt af, hvor langt du bor fra en sender og hvor mange ting der forstyrrer mellem dig og senderen, så det er lidt svært at rådgive dig, uden at få yderligere oplysninger.
Klaus (med 8,6 km til nærmeste sender og 160 cm ledning på en træpind som dipol / antenne) |
|
nesager
Guld medlem Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Funktioner
Tak(0)
|
kskruger
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tænkte mest på en aktiv antenne, da en stor dipol antenne ikke er en mulighed.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
En aktiv antenne er oftest noget bras.
Man kan ikke forstærke et signal der ikke er der (grundet en elendig antenne). Klaus |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hvem gider DAB i dag, hvor det samme sendes vi nettet, uden udfald. Herhjemme bruger vi kun Sonos. Perfekt!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Det er min tråd der linkes til. Jeg lavede en antenne efter Jørgen T opskrift. Den sidder bag et maleri og fungere fint. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |