recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Audio dropouts med Windows PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Audio dropouts med Windows PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Audio dropouts med Windows PC
    Sendt: 01-Maj-2017 kl. 12:39
Er meget tilfreds med mine Chromecast 2 som jeg bruger sammen med min Windows 7 PC når jeg caster fra f.eks Youtube, og den virker 100% stabilt uden drop-outs. 

Kunne dog være rart ikke at skulle ha tv'et tændt hele tiden når jeg hører musik, derfor indkøbt en Chromecast Audio som vel burde virke lige så stabilt....men det gør den ikke! Konstante udfald, hvilket nærmest gør den ubrugelig Confused Nogle der kan gi svar på, eller har en idé om, hvad der lige går galt, for jeg kan ikke lige gennemskue det?

Redigeret af Tavruz - 01-Maj-2017 kl. 12:45
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 11:17
Er jeg virkelig den eneste der oplever det her problem? Shocked
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 12:41
Jeg har ikke oplevet problemer med dropouts på mine Chromecast Audio's. Hvordan caster du? I de fleste tilfælde starter du bare en stream på Chromecasten og derefter henter den selv data direkte. Fra browser sendes signalet vidst videre fra din computer - og det kan være der udfaldende opstår.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 17:23
udfald må jo enten have noget med CC eller dit netværk at gøre. Der er ikke så mange andre muligheder. men da du ikke har forklaret noget som helst overhovedet om din situation andet end "cc fejler hvad gør jeg galt" - så er det lidt svært at komme med nogen som helst bud.

Er CC gemt væk under noget glas/træ eller lignende - hvor mange vægge er der mellem antennerne på dit AP/router, er der glas/betonvægge etc. - ALT muligt der kan ødelægge dit signal. - ELLER det kan være en fejlbehæftet CC.

jeg skal være ærlig jeg ikke lige har tjekket, men der er STOR forskel på krav til netværkstrafik på en CC audio og en CC video, så hvis google har slækket lidt på specs på audio, så kan det meget vel være at hvad der virker fint på den ene, ikke vil virke på den anden.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 00:48
Hvorfor syntes du jeg skal gå i i alle mulige detaljer når jeg nu fortæller dig den væsentlige pointe, nemlig at der er NUL problemer med den alm. chromecast hvorimod der er masser af dropouts med CC Audio! Og det tiltrods for det vel burde være fuldstændigt identisk. Derudover oplyser jeg at jeg bruger PC med Windows 7 og caster fra eks. Youtube (via Google Chrome), hvis det altså skulle gøre en forskel mellem om det er CC Audio eller den alm CC. 

Men tak for det sidste afsnit af dit svar du gav, det gav da en brugbar mulig forklaring 
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg har ikke oplevet problemer med dropouts på mine Chromecast Audio's. Hvordan caster du? I de fleste tilfælde starter du bare en stream på Chromecasten og derefter henter den selv data direkte. Fra browser sendes signalet vidst videre fra din computer - og det kan være der udfaldende opstår.

Jeg caster fra Youtube via Google Chrome browseren, og som sagt nul problemer med den alm Chromecast når jeg caster over mit tv, men konstante dropouts når jeg prøver at caste via Chromecast Audio over dac'en i anlægget...det burde da være det samme. Og til info har jeg prøvet 2 stk Chromecast audio uden nogen forskel
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 00:56
Iøvrigt kan jeg kun bruge 2,4 GHz frekvensen på routeren med min gamle PC, og ikke den vel bedre og mere stabile 5 Ghz. Måske det kunne gøre forskellen, selvom den alm chromecast kører uden problemer på begge frekvenser
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4844
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 08:42
Hej.

Du skriver og skriver og kun nogle få svarer dig. Jeg ville prøve at ændre nogle af de ting du kan ændre. Det jeg vil kalde fejlfinding.

Du skriver at du bruger Chrome Browser. Hvad hvis du bruger en app, f.eks Tunein Radio?

Har du mulighed for at prøve med Windows 10 i stedet for Windows 7?

Ellers er det nemt at mistænke dit WiFi netværk. Jeg ville downloade det gratis inSSIDer.
Jeg bruger selv det ældre Home Ver 3.1.2.1 fra metageek.net på en Win 10, men det findes også til Android.

Det kan på en anden enhed vise dig hvilke kanaler der bruges. Jeg forventer at Chromesast 2 og Chromecast Audio vælger forskellige kanaler. Samt vise dig hvad du og dine naboer ellers har af enheder på de relevante kanaler.

Hilsen Carsten.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 15:40
Min kæreste har samme problem med sin chromecast 2. En gang imellem forsvinder lyden kort. Det er lige meget hvad der castes fra.
Sidder da of tænker, om det er en hardwarefejl...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu