|
Lyd via optisk kabel |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bigfool ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Oktober-2003 Sted: 2860, Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Maj-2017 kl. 14:15 |
Jeg har i årevis haft et Panasonic plasma-tv der via lydudgangen var forbundet med min Denon AVR-1603 surround receiver med 2 phonostik, så jeg kunne få ordentlig lyd på surroundhøjttalerne med film og musik, hvilket altid har fungeret 100%.
TV'et er nu blevet udskiftet med et smart-tv (Philips 49PUS6501), hvor de indbyggede højttalere ikke er værd at lytte til. Apparatet har en optisk lydudgang og Denon'en en tilsvarende optisk lydindgang, hvorfor jeg måtte investere i et Sandstrøm digitalt optisk kabel (SB1OPTI5), som jeg nu har forbundet de 2 apparater med, men desværre: Der kommer ingen lyd fra surroundforstærkeren ![]() I brugsanvisningen står der bare at man skal tilslutte det optiske kabel til en ekstern enhed, f. eks. hjemmebiograf, og det er jo også bare det, jeg har gjort. Nogle der har et bud på, hvad der måtte være galt? På forhånd tak og bedste hilsner, Bigfool
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du været inde i opsætnings menuen og vælge indgange? Det kræver digitale indgange at man gør.
|
|
![]() |
|
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
Nu kender jeg ikke lige den konkrete receiver, men på min egen receiver skal jeg vælge "TV" indgangen for at få lyden fra fjernsynet ud. Brugte også optisk kabel indtil for nylig.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Der kan være indgange der er assignet (tildelt) en bestemt indgangsvælger. Men man gør sig selv en tjeneste ved at læse det afsnit i manualen der omhandler hvordan man assigner en indgang.
|
|
![]() |
|
Bigfool ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Oktober-2003 Sted: 2860, Denmark Status: Offline Point: 129 |
Takker for input d'herrer. Jeg har både prøvet TV, AUX, VCR, DVD etc. etc., men det gør ingen forskel.
I receiverens opsætningsmenu har jeg "assignet" den pågældende indgang skiftevis on/off, TV, DVD etc. ect., men heller ikke det ændrer en dyt. Noget der også undrer mig er, at uanset hvilken lyd, kilde m.m. jeg vælger, (DolbyProLogic, DTS, Stereo osv.), bliver der ved med at stå "Analog" et bestemt sted i displayet på forstærkeren ...?
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Og stikket er trykket helt i? Der kommer et lille klik, når det er i bund.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19649 |
Sådan helt Basic: kommer der rødt lys ud af kablet i den ende du forsøger at sætte i forstærkeren?
Har du sat fjernsynet op til st sende lyden ud på optisk udgang? Klaus |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
Jeg havde det samme på min Yamaha. Den blev ved med at skrive analog selvom jeg havde tildelt en optisk indgang til TV-lyd. Fandt ud af, at der er to menuer der skal indstilles. Dels menuen med tildeling af digitale indput og dels en menu til at vælge mellem analog, HDMI og optisk/coax. Det kan være det er noget af det samme på din.
|
|
![]() |
|
Ja, der kommer et rødt lys ud af den ende, der skal ind i forstærkeren.
Jeg kan umiddelbart kun læse mig frem til én fremgangsmåde mht. opsætning at forstærkeren og optisk indgang og den har jeg fulgt 100%, men analog-lampen er konstant på, og det har jo nok noget med det at gøre ...
![]() |
|
![]() |
|
Det er da skørt, når analog indgange netop IKKE skal assignes
![]() |
|
![]() |
|
Ja, det er skørt og jeg mangler at se noget logik i det ...
![]() |
|
![]() |
|
Hindsberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
Læser kun at apparatet har optisk udgang men at lyden sat til ud via denne på tv'et ? ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |