|
win10 skifter farve |
Besvar |
Forfatter | |
morelli
Bruger Oprettet: 05-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Maj-2017 kl. 17:26 |
Hej. Har windows 10 ver. 1607, Sansung U28E850 skærm, Intel HD grafik.
Når jeg åbner et kontorprogram (Notesblok, Excel, word, Outlook osv.) skifter skærmen til sådan noget nat-agtigt noget. Lidt ligesom Iphone/ipad's night mode. Skærmen mister skarphed, bliver mere gul og grøn. Det sker ikke i Chrome og Edge. Kan ikke finde indstillingen til at slå det fra. please help
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
det lyder virkelig mere som en fejl i grafikkort driver.
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror det kunne være en skærm indstilling, prøv at tjekke skærmene indstillinger
|
|
morelli
Funktioner
Tak(0)
|
Synes jeg har været i alle skærmindstillingerne. Også osd indstillingerne direkte på skærmen
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2006 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mulighed 1: Tjek indstillingen "nattelys" ved at trykke på "besked" ikonet allernederst til højre for dato og ur. Der kan man manuelt slå nattelyset til eller fra. Mulighed 2: Alternativt (for flere indstillinger) igen via "besked" ikonet -> system -> skærm -> indstillinger for nattelys Mit gæt er at dit PC er blevet sat op til at skifte til nattelys når du benytter office (om det er er inde i office, eller om indstillingen bare generelt associeres til og huskes på app niveau skal jeg ikke kunne sige.. Ideen med funktionen er at reducere eye-strain i mørke settings og dæmpe de højfrekvente farver der holder dig vågen. Redigeret af TBC1 - 19-Maj-2017 kl. 04:08 |
|
morelli
Funktioner
Tak(0)
|
Det er først i denne Update, night shift bliver introduceret. Så mulighederne for at slå det fra, har jeg ikke Link Redigeret af morelli - 19-Maj-2017 kl. 08:23 |
|
morelli
Funktioner
Tak(0)
|
Har nu fået updaten "creators Update ", hvor Night mode er tilgængeligt. Det hjælper ikke. Det bliver kun værre
|
|
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, så er dit problem åbenlyst noget andet end Night Mode. (Gud må vide hvad) Din problembeskrivelse lød bare fuldstændigt som en aktiveret night-mode indstilling. Handler det om at dit office er blevet indstillet til sepia mode, så det ser sådan ud? https://i.stack.imgur.com/VgFjb.jpg Siden dit problem ikke er universelt (gælder for alle programmer) lyder det i mine ører som om der er tale om en indstilling der er specifikt knyttet til dine office programmer. Så mon ikke det er i de berørte programmer du skal lede efter indstillingen?
Redigeret af TBC1 - 19-Maj-2017 kl. 14:53 |
|
morelli
Funktioner
Tak(0)
|
Løst. Det var MSI x-boost der var synderen. Aner ikke hvad det bruges til, udover at fucke farverne op
|
|
TBC1
Funktioner
Tak(0)
|
Boost af USB porte. Giver ikke umiddelbart nogen mening at det skulle være synderen. Men bare det er løst. Det er vel det væsentligste :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |