|
Mangler "tale"-sporet på BD-afspiller |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Maj-2017 kl. 21:47 |
|
Hej alle.
Kører med et ældre Beovision 7-40 mk3 hvor jeg har brugt en Playstation3 som blu-ray afspiller. Men så ville teenagedatteren gerne bytte med en Samsung DVD-OPTAGER BD-H8500N/XE så hun kan spille på sit værelse. Nu har jeg så tilsluttet Samsung til mit tv via HDMI. Men når jeg skal se film (prøvet flere nye) kommer "tale"-sporet ikke med. Ved at trække hdmi stikket ud og i igen lykkes det (mens den er tændt!!!). Men jeg er godt nok træt af at skal gøre dette hver gang! Nogen forslag hvad der er galt? TV-lyden fra Samsung er helt ok. ![]() |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Prøv med et andet HDMI kabel.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Er afspilleren stillet til at Downmixe signalet, så det passer til Stereo.? |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Fejlen forsvinder når trådstarter hiver i HDMI kabel.
Det tyder på kabel eller stik fejl. |
||
![]() |
||
Jessemand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
|
Kablet er et 10 meter Supra. Ret sikker på det ikke er kablet. Efter at jeg har fået den til at køre perfekt på en film og slukket... er problemet der igen når jeg tænder. Dvs at jeg faktisk skal have fat i kablet hver gang afspilleren har været slukket. Redigeret af Jessemand - 21-Maj-2017 kl. 01:35 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
|
Nettop det du beskriver ligner overførsels problemer med lange kabler.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
|
Tror heller ikke det er kablet. Synes mere det lyder som noget med HDMI handshake der går galt, eller en indstilling i enten TV eller afspiller. Jeg ville starte med at indstille afspilleren til at sende stereo, hvis den kan det.
|
||
![]() |
||
|
Netop. Der kan jo ikke ske noget ved at teste med et andet kabel. Læs kortere. |
||
![]() |
||
|
Har ikke fået tjekket et kortere kabel. Beklager lige ventetiden.
Men konstaterer at hvis jeg slukker og tænder tv efter afspilleren er tændt... så kommer al lyden! Sådan...yeah! |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
NETOP! P.g.a. langt kabel! M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Hvorfor "yeah"? Dit setup fungerer ikke (som det skal)! Det er sgudda lige så håbløst, at man altid skal tænde i en bestemt rækkefølge, og slukke/tænde TV'et, for at det fungerer. Jeg er ret overbevist om, at det er Samsung'en, som ikke kan li' det lange HDMI-kabel. M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Yeah var ikke positivt ment, nærmere som en nødløsning. Da huset blev bygget fik elektriker besked på at trække fire tykke kabel/flexrør fra stue til "elektronikrum" til bl.a. HDMIkabel. Dette ville elektriker gøre under/i gulv og længden på HDMI ville blive 8 meter. Og hvad gjorde manden... brugte istedet en masse små flexrør. Disse kun vel gøre det ud for det samme? Tror ikke manden vidste hvad HDMI var og især stikkets størrelse? Ihvertfald måtte jeg så til at trække kabler op over loftet hvilket gav ca. 11 meter længde. Så det blev 12 meter Supra som elektrikeren endte med at betale. Jeg kan sagtens leve med løsningen jeg skrev sidst. Jeg skal tilhvertifald ikke til at trække nyt kabel pg.a. blandt andet dampspærre og en halvt meter isolering. Så tit bruges afspilleren heller ikke. Tak for jeres inputs.
Redigeret af Jessemand - 01-Juni-2017 kl. 15:18 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |