|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
plouger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() Sendt: 25-November-2006 kl. 12:51 |
|
Hej. Jeg er nu færdig med min HTPC og den står klar i stuen Findes der et godt program til MCE, som kan bruges til at streame radio fra nettet. Evt. et der allerede har en masse stationer i sig også Danske?
|
||
Hilsen
Plouger |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Jeg ville da checke winamp ud, det ser ok ud samtidig med at det er godt. Det arbejder sammen med southcast, hvor der er masser af stationer.
Du skal ikke vælge stationer der bruger mindre bitrate end 128, hvis du vil have god kvalitet. Når du har fundet en god station der sender det du kan lide kan du "bookmarke" stationen så den er til at finde igen. |
||
![]() |
||
Fromme ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
|
Hej Der findes et plugin til MCE der hedder WebMedia, fungere fint med DR's netradio stationer. /Fromme |
||
![]() |
||
plouger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() |
|
Hej. Har WebMedia allerede stationerne kodet ind, eller skal man selv kende de IP adresse de streamer på? Hvis man selv skal kode dem ind, hvor finder man så en oversigt over de IP adresser?
|
||
Hilsen
Plouger |
||
![]() |
||
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
|
Direkte links:
http://dr.dk/netradio/wmp.asp |
||
![]() |
||
MichaelMCE ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
Hvis du åbner en stream i Windows Media Player kan du gemme den som en afspilningsliste. Så behøver du ikke at bruge ekstra programmer. Dine radioer vil herefter være at finde under afpilningslister/playlister i Media Center. Mvh. Michael |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Kan man så rippe musikken hvis man bruger webmedia altså gemme det man hører?
|
||
![]() |
||
Dahm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|
Jeg lytter lige med, jeg har lige installeret webmedia, men jeg kan ikke finde en fungerende url. på f.eks P3 |
||
![]() |
||
MichaelMCE ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
|
http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp, indeholder en liste over direkte links til DR's programmer. Højreklik på enten Lav, Mellem eller Høj og vælg kopier genvej. Indsæt herefter i webmedia eller mediaplayer. Eks. (P3 Høj) http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p3_128.asx
|
||
![]() |
||
Dahm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|
Takker, virker helt perfekt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |