|
Streaming enhed (ikke Apple TV) |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
techallan
Ny bruger Oprettet: 04-Juni-2017 Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Juni-2017 kl. 22:17 |
Hej forum
Jeg leder efter en streaming enhed til mit TV, så jeg kan skrotte mit gamle flow-tv setup. Altså noget magen til Apple TV - bare ikke Apple TV. Jeg er klar over, at jeg nok ikke får TV2, da TV2 - desværre, mig bekendt - kun har valgt at lave en app til Apple TV. Jeg gider at princip ikke Apple produkter, og jeg vil heller ikke betale prisen. Kender nogen til en enhed magen til Apple TV, med en fornuftig, simpel fjernbetjening, som kan streame Netflix og DR TV?
|
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tænker chromecast?
|
|
techallan
Funktioner
Tak(0)
|
Jep, men så er jeg afhængig af en enhed at streame fra. Jeg vil gerne have en "rigtig" fjernbetjening, så ungerne også kan starte Netflix og DR TV, når jeg ligger og sover længe i weekenden.
|
|
Gump
Super bruger Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at de får en billig tablet de kan bruge som fjernbetjening til Chromecasten?
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til tider kan man jo, hvis man gerne vil sove lidt længere, gå lidt på kompromis med sine holdninger...
Apple tv fungerer og du kan være helt sikker på at dine børn hurtig selv lærer at betjene den. Ellers skal du måske ud i noget android baseret noget, Shield evt?? |
|
techallan
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes bare, at det bliver for besværligt for dem. Jeg vil gerne have en enhed med WiFi, HDMI og 220 volt. Ellers bare en minimal fjernbetjening og minimalistisk GUI.
|
|
techallan
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det kan være, at jeg må vende mig mod Apple. Men jeg ville først høre her, da nogen måske kendte til en Android enhed eller lignende.
Kender ikke Shield super godt. Et det ikke stadig ChromeCast?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag en bid af æblet (der er andre der har gjort det før dig, kan du vel se ud fra logoet).
Du vil ikke fortryde...... Klaus |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ud fra de krav du beskriver, så er Apple TV nok den eneste, og den optimale, boks-løsning. På den har I DR TV, TV2 Play, Viaplay, Netflix, HBO Nordic, Telia TV og mange andre. Ifølge rygterne også snart Amazon.
Eneste reelle alternativ er vel Chromecast, men min erfaring er, at familien ikke gider at sidde og fedte med tablet/telefon bare for at se tv. Der skal være en brugerflade og apps på skærmen. Der findes naturligvis også Android TV-bokse, som har både apps og Chromecast indbygget, men vær opmærksom på, at den eneste danske app til Android TV er Viaplay.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Flarup
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 794 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har både chromecast, NVIDIA Shield og Apple TV
jeg har selv tre unger på hhv 4, 6 & 8 De to ældste kan selv starte deres ønskede spo på deres iPad/telefon Og få det castet til deres TV på værelset. Men hvis du vil have det nemmeste setup så køb eksempelvis Et Sony TV med Android Her er der både DR TV, TV2 Play, Viaplay og Netflix Fjernbetjeningen har sin egen Netflix knap så her kan min mindste på 4 også være med 😀 |
|
Med Venlig Hilsen
Flarup |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et Sony Android TV er måske en lige lovlig dyr løsning for at komme i gang Husk også, at DR TV app'en på Sony Android TV reelt bare er HbbTV sideloadet = dvs. ingen live-kanaler fra DR.
Et trick mht. Apple TV: Hvis man vil droppe tv-pakken og bruge boksen som primær indgang til tv-indhold, kan fjernbetjeningen på nyere TV (med fuld HDMI CEC) både tænde og slukke TV'et samt regulere lydvolumen. Så behøver man reelt ikke længere fjernbetjeningen, som medfulgte til tv'et.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Gump
Super bruger Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
I min verden er en "minimal" fjernbetjening bare ikke sagen til streaming tjenester. Det er selvfølgelig nemmere at gå til, men når der skal søges noget specifikt på Netflix, DR tv, YouTube etc, så er et tastatur guld værd. Det er helt klart en af Chromecasts styrker.
Men det er smag og behag, og man skal vælge hvad der passer en bedst. Havde man været på Apple vognen havde det også givet Airplay, som kan lidt det samme... |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |