recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. Burn in på Plasma...IGEN!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVedr. Burn in på Plasma...IGEN!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jilted Ace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. Burn in på Plasma...IGEN!
    Sendt: 25-November-2006 kl. 19:37

Hejsa...

Jeg har nu den sidste uges tid intenst gennemlæst diverse forums, og besøgt diverse butikker for at finde ud af om jeg skal købe mig et nyt LCD 46 tommer TV, eller et 42 tommer PLASMA...

Jeg er kommet så langt at beslutningen NÆSTEN er faldet på Plasma, da jeg generelt syntes at billedet står markant flottere, og man får mange flere detaljer med i de mørke områder af billedet.... MEN...

Det eneste der skulle ændre min mening er hvis problemet omkring burn in, er størrer end jeg kan holde ud. - Jeg vil gerne derfor høre om folk som bruger deres Plasma tv, flere timer dagligt til både TV, film, og konsol er stødt ind i problemer med burn in.

-vil helst undgå at høre fra folk som refererer til alle mulige specs og teoretiske fakta, men høre meget gerne fra folk som selv har positive/negative oplevelser med deres Plasma tv...

Mvh. Kenneth :)

Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 20:01

Hej Kenneth,

jamen jeg står lidt uforstående overfor indbrændingsproblmerne. Normalt er det sådan, at de fleste plasma tv har en indbygget facilitet som gør, at billedet "rykker" sig en ganske lille bitte smule med mellemrum. Dermed er de fleste problemer løst.

Selv har jeg plasma, og vores tv bruges som det vel er normalt. Jeg har ikke antydning af burn-in.

Men jeg mener at du skal gøre op med dig selv, om du prioritere billedet højst, eller om det er mere vigtigt med spil. Hvis spil er det vigtigste for dig, så ville jeg vælge LCD.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 20:09
Skal det forståes sådan at plasma gør sig dicideret dårligt til spil - For jeg har både et "stort" behov i at se film i fremragende kvalitet, samt at spil fra min xbox360 skal se ordentligt ud...!?
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 20:22

Jeg har det lidt som dig. Knægten og jeg skal ha en skærm til PS3 og film. Fristende at købe den der pana til  ca 11500,-

Men knægten spiller LÆNGE! Og det jo nok ikke for sjov der er de tråde med burn-in...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 20:25
Nej det er lidt tricky... Men derfor jeg håber på at høre folks erfaringer -  om problemet virkelig er SÅ stort...!? :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 20:36

Kenneth - personligt ville jeg nok ikke vælge plasma hvis du har et stort behov for spille. Det der jo sker er, at man typisk har et cockpit, et panel af en eller anden art, som jo lige så typisk ikke ændres under spillet, og så kan jeg ikke udelukke at der kommer burn-in over tid.

Plasma er som du nævner ikke specielt dårligt til spil, men er spil et væsentlig indslag i dit tv brug, så mener jeg at LCD er bedre egnet. Du kan i dag godt få LCD´er med fin billedkvalitet - kunsten er at finde det helt rigtige.   

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 20:38

Det er jo nok rigtigt som Hother siger, man må prioritere hvad man vil...

For med konsol-spil er der mange som har "brændt sig" på tidligere Plasma-skærme..

Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 20:48
Der må være andre med hang til spil, der har erfaringer ?
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 23:35
Ja, jeg har hang til spil, og jeg har meget gode erfaringer med plasma TV + konsoller.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 23:54
Naiera:

Hvordan har du forresten indstillet din Panasonic TH-42PV60EH?

Jeg har brugt DVE skiven til at indstille efter og jeg er ikke tilfreds med resultatet. Sort bliver gråt ved den indstilling og billedet er generelt for mat og lyst, så lige nu kører jeg i Normal mode med alle bjælkerne stående på midten. Det giver et bedre billede, end det billede jeg får efter brug af DVE skiven.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 07:30

Har set skyggen af indbrændinger / image rentention på mit Pioneer 507XD

TV er tændt hverdag fra 1700 til 2400

Der er blevet spillet playstation i mange timer uden at se problemer.

Selv dvd film som ikke fylder hele skærmen laver ikke problemer.

Så du skal ikke være bange for det.  og nu du ønsker at bruge så mange penge på lcd, kan du finde 2 gode modeller af plasma i 50'' Udgaver.

Mvh Hans

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 07:33

Jeg har Pio 427XA og den gamle Xbox. De første 200 timer spillede jeg slet ikke på Pioen (kørte også burn in cden). Derefter har jeg spillet normalt og ikke gået tænkt så meget over burn in. Har dog undgået at lade spillet stå tændt på pause (bare skiftet kanal).

Ingen problemer overhovedet, heller ikke midlertidigt burn in.

Har valgt at sætte kontrasten en anelse ned på min "spiller indstilling".

PS. Venter spændt på PS3.

Hvis du vælger LCD så er burn in tilgængæld noget du ikke skal spekulere over.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu