|
Yousee DR1/DR3 720P/1080I |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
OFF
Junior bruger Oprettet: 01-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Juni-2017 kl. 17:07 |
Hej vil lige høre om andre der har yousee har ovennævnte kanaler i 720P.
De andre DR kanaler er alle i 1080I. Jeg har fuldpakken, og ringede i dag til yousee da jeg mente at alle DR's kanaler blev sendt i 1080I efter omlægningen. Svaret jeg fik efter den flinke unge dame havde talt med en teknikker var som følgende: Deres system Fejlede ikke noget, men nogle tv producenter havde lagt en slags spærre ind så tv'et kun kunne vise et vist antal kanaler i 1080I og resten i 720P. Jeg har 4 fjernsyn af 2 forskellige fabrikater og alle i forskellige model betegnelser. Jeg pointere at det var underligt at alle 4 forskellige fjernsyn lige præcis havde valgte de 2 samme kanaler at vise i 720P, men svaret var at sådan var det bare. Jeg har ikke hørt eller læst om dette før og de fleste fjernsyn har 999 kanal pladser og jeg bruger cirka 60, godt jeg ikke har flere for så ville de sikkert Blive vist i SD Mvh Jan |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er utroligt hvor meget bullshit de er villige til at lukke ud, bare for at afslutte et supportopkald uden at indrømme, at de ikke har et godt svar!
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
min Eyetv siger at DR1 er 720p ca 12mbit. (variabel kan jeg også se) (hvor den viser downtown abbey)
DR3 er 720p og godt 8mbit - viser foo fighters sonic highway Mener aldrig jeg har set DR3 i 1080 her i huset (århus området) på nogen enhed. - og det har absolut intet med tv-enhederne at gøre. |
|
OFF
Junior bruger Oprettet: 01-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men alle DR kanaler skulle være i 1080I, eller er det noget jeg har misforstået? Jan |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg modtager alle DR kanalerne i 1080i/50Hz fra Stofa
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 775 |
Funktioner
Tak(0)
|
DR1 og DR3 blev udsendt i 1080i i starten af februar (hos dem, der var blevet kanalomlagt på daværende tidspunkt). På grund af problemer blev de omlagt til 720p igen.
Redigeret af bubbleboy - 20-Juni-2017 kl. 18:58 |
|
OFF
Junior bruger Oprettet: 01-April-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og det ved de så ikke på supporten og heller ikke teknikkerne hun kontaktede. Hvordan skal vi andre så kunne finde ud af det |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1997 |
Funktioner
Tak(0)
|
DR producerer deres kanaler i 1080i - og sender mig bekendt deres feed til de forskellige udbydere som sådan. Hvad de forskellige udbydere så gør ved dem og udsender dem som afhænger derefter af udbyderne, der jo nødvendigvis må komprimere og encode dette feed til MPEG4 mhp udbyderens distribution. Så der er altså hvad YouSee og andre udbydere vælger at gøre ved det der tæller.
Redigeret af TBC1 - 20-Juni-2017 kl. 23:22 |
|
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
YouSee's kundeservice er tidligere på året blevet udliciteret til et privat firma og har efterfølgende været PHV !! (Pi..e Hamrende Værdiløs)
De aner simpelthen ikke, hvad de snakker om og fylder én med de mærkeligste forklaringer. Den tekniker hun har spurgt, er nok ikke en af YouSee's teknikere. Da disse har sæde hos YouSee og Kundeservice er som sagt, udliciteret til et privat call-center. Til topic: Jeg har heller ikke fået ændret alle DR kanaler til 1080i, som YouSee proklamerede for mange måneder siden. Jeg tror det skyldes, at de ikke har været gearet til, at klare alle de udfordringer sammensmeltningen med TDC har givet. Bl.a. samkøringen af login til Mit YouSee. Som ikke har virket optimalt de sidste måneder. Dertil ændringen til 450Mhz og QAM 256 i TV-delen, som har forårsaget problemer med billedkvalitet og -stabilitet, for dem der har Bland Selv- og Valgfrikanaler (de krypterede) Dertil vist også problemer med email, mobiltelefoni, musik o.a. i samme periode. Det sidste ved jeg ikke så meget om, da jeg kun har TV fra YouSee.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19475 |
Funktioner
Tak(0)
|
Spøjst, vi har netop e-mail, mobiltelefoni, samt er brugere af musik, alt sammen fra yousee. Vi har ikke oplevet udfald på nogen af tjenesterne..... Klaus |
|
T-e-X
Bruger Oprettet: 25-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 192 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du aner ikke hvad du snakker om Roland og hvis alt er så øv bøv så skift selskab
|
|
Søren Ingemann
Super bruger Oprettet: 31-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 497 |
Funktioner
Tak(1)
|
Jeg er enig med dig i, at kanalomlægningerne og overgang til QAM256 har givet problemer. Det gjorde det i alt fald her, hvor mange af bland-selv kanalerne enten pixellerede voldsomt eller slet ikke kunne vises. Vi har en stort set ny kabelinstallation i huset med RF-tætte stik i samtlige tv, så jeg var sikker på at det ikke var et internt problem. Jeg oplevede til gengæld super professionel service fra YouSee i forbindelse med fejlmeldingen. Det er naturligvis klart for enhver, at de folk der sidder i supporten ikke har den helt store tekniske indsigt. Det hverken forventer eller forlanger jeg. Så længe de blot kan sørge for at finde de rette folk til at løse opgaven. To dage efter havde jeg besøg af en tekniker. Super sympatisk og yderst velfunderet person. Han kom og gik i tre dage, og gav ikke op før han fandt en løsning. Det viste sig at være mere kompliceret end som så - det var både skabe i vejen og i nabolaget og på centralen, at der skulle fikses nogle ting. Men fikset, dét blev det - og alt i alt service til et 10-tal ud af 10 mulige.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |