recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireTV Boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireTV Boks

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
påfuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: FireTV Boks
    Sendt: 26-November-2006 kl. 16:48

Jeg har set på deres hjemmeside at der findes en boks til at sætte foran MCE og TDC Kabel Tv, den findes uden tv tuner og remote control  da man bruger MCE s remote og tuner. Før jeg kaster mig ud i et evt. køb ville jeg gerne høre fra andre der har prøvet det om hvad det er man får og hvilke kanaler, er det alle sammen eller kun DR1,Dr2,TV2 i digital version. og resten i analogt signal, eller er det bare noget der spiller, hvad med undertekster ???

Til top
påfuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 16:57

Glemte at til føje denne.

FireDTV MCE

FireDTV MCE contains the same receiver as the FireDTV but no TV software and no remote controller are supplied.

FireDTV MCE is delivered with special drivers to use it with WinMCE 2005* with full support for the Pay TV channels!

Not keen on WinMCE 2005 ?
See at our Home Page for a list of alternative media center software already supporting the FireDTV.

FloppyDTV MCE

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 17:23

Er par link emnet:

En anmeldelse på www.digitalt.tv:

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3

En kendt omfattende hjemmeside om digital kabel TV:

http://dvb.perch.dk/DVB.php

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 17:50
Uden tv tuner, her mener du analog tuner? Den har en dvb-C tuner der passer sammen med TDC kabel der netop sender i digital DVB-C. Den skal så have en firewire indgang for at virke.

Den kan tage alle de kanaler en selector normalt kan og det er alle dem du har pakker til, har du fuldpakken, har du alle kanaler på firedtv. Den kan naturligvis også bruges til canal+ hvis man har det.

Men en selector er rimelig meget billigere i indkøb, skulle du ikke overveje det også. Den kan køre s-video ind. Det er nok ikke helt så godt??, til gengæld er der heller ingen problemer med undertekster feks. Undertekster er et stort plus.

Rettet!

Men en firewire kan også vise HDTV, hvis man altså lige har adgang til det. Og det er rent digitalt hvor en selector først laver om til analog. Men det er ikke så dårligt endda.

Og hvis ingen kommer ud og nedlægger en protest kan du regne med det jeg skriver :)

Redigeret af Ken_T - 27-November-2006 kl. 10:24
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 18:01

Vil lige supplere Ken_T med en yderlig mulighed:

Løsning baseret på  Technotrend C1500 budget TV-kort komplet med CAM koster ca. 1300,-. 

Kører fint med DVBviewer og undertekster er i orden, både DVB- og tekstundertekster...

Der findes også et Twinhan TV-kort med CAM i samme prisleje...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

mens du nok er oppe omkring 3000 kr, før en fireDVD kører. Du skal have en firedtv box (2200 med fragt) , et cam kort (600) plus et selector kort (200) og endelig et firewirekort (200).

Og hvis ingen kommer ud og nedlægger en protest kan du regne med det jeg skriver :)

Protest!! Priserne du giver er ikke korrekte...
En FireDTV med cam kort og forsendelse koster lige under 1942kr (fra  digital-everywhere.com shoppen).

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 19:50
Ok, det var en henvisning jeg fik i går, et engelsk site hvor prisen var som jeg beskriver. Glæder mig at prisen er lavere, syntes nemlig løsningen er for dyr og burde være lavere.

Jeg vil kigge på det på digital- everywhare.com. Syntes eller naturligvis at firedtv lyder rigtigt godt, her overvejet det seriøst.

ken

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 20:05
slettet   jeg skrev noget vrøvl

Redigeret af Ken_T - 26-November-2006 kl. 21:04
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 20:33
Tror du er på vildspor!
Digital-everywhere.com som laver hardware'et er baseret i Østrig. De sælger direkte fra deres hjemmeside og priserne er i Euro.

249 Euro for firedtv inkl. camkort
  14 Euro forsendelse fra Østrig
----
 263 Euro som er ca. 1950kr.

M.h.t moms, så har jeg betalt moms fra afsender landet de gange jeg har handlet med udlandet. I det her tilfælde er der lagt Østrigs moms på. Der er vist ikke told inden for EU.

Redigeret af cloudy - 26-November-2006 kl. 20:36
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 21:05
sorry  jeg sletter lige   du har da helt ret!  jeg var for hurtig.

ken
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 23:43

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Men en selector er rimelig meget billigere i indkøb, skulle du ikke overveje det også. Den kan køre s-video ind. Det er nok ikke helt så godt??, til gengæld er der heller ingen problemer med undertekster feks. Undertekster er et stort plus.

Jeg har siddet og rodet en hel del med MCE2005 og Selector fra TDC. Godtnok kan MCE2005 fange dekoderen på s-video indgangen på mit 500mce kort. Og billedet er da i den grad også anstændigt.
Men hvad der derimod ikke er iorden, det er den måde man skal strikke fjerntbejningen sammen med dekoderen. Det virker, men er bestemt ikke optimalt. Det kan dog ikke være anderledes, når der er tale om en ekstern set-top boks.

Dernæst, og det synes jeg er det størreste problem, mulighed for guiden/EPGén går af fløjten. Dvs. alle optagelser skal laves manuelt. Det er simpelthen ikke gennemtænkt nok, eller så har jeg bare ikke set "lyset" endnu.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 09:29
Du kan også købe FloppyDTV hos MM-vision LINK
Til top

Besvar Besvar Side  12>