|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
hitman ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 25-November-2006 kl. 16:28 |
|
hej jeg husker at der blev skrevet noget om mislyd fra 427xd.... det samme oplever jeg også |
||
![]() |
||
Quarker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 220 |
![]() |
|
Der bliver snakket lidt om det her:
Link Jeg har også lidt det "problem". Har du prøvet at sætte den til 100hz og på gem1? Det skulle efter sigende hjælpe. |
||
![]() |
||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() |
|
for lyden og lægger øret til apparatet kan jeg høre en svag elektrisk summen, men 10 cm. fra kan jeg ikke høRE en lyd, kører 100 hz -
|
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
Frbi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
|
På Tapeconnection's forum har Otto forklaret hvorfor strømforsyningen kan støje bl.a på et plasma TV : Den summen du hører kommer fra strømforsyningen, mens billedet er sort trækkes der ikke så meget strøm fra den, derfor siger den ikke noget - med billede på trækkes der en del strøm, og de PSU'er de fleste producenter bruger i dag er desværre ikke 100% støjfri. Det er ikke isoleret til Pioneer, stort set alle tv i dag har et vist støjniveau - som jeg dog personligt ikke synes er generende.
|
||
![]() |
||
Happyhaas ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Gælder det også ved visning af lyse billeder på skærmen ? Jeg sidder ca. 4 meter fra mit og kan tydelig høre en summen. HappyHaas |
||
![]() |
||
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
![]() |
|
Kommer i tanke om, har i husket at sætte den lille ferritkerne på strømkablet, der hvor kablet går ind i fjernsynet,? - den skulle jo forhindre brum. |
||
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
||
![]() |
||
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() |
|
hej, jeg har faktisk godt lagt mærke til den lille ting til at komme på ledningen men kom frem til at den nok ikke hjalp noget - gør den det???? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, jeg har ihvertfald at den på, den er vel ikke med uden grund? - og jeg har overhovedet ingen brum |
||
Med venlig hilsen
||
![]() |
||
Quarker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 220 |
![]() |
|
Har du sat den tættest på tv´et eller tættest på stikkontakten?
Jeg har sat min lige op af stikkontakten og jeg har også brummen. |
||
![]() |
||
Carll ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|
Ferritkernen skal sidde så tæt som muligt på TV'et, og ikke ved stikkontakten. PS. Det står også i brugsvejledningen, men den bliver jo aldrig læst.... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg denne gang faktisk læst lidt i manualen og så gør jeg det forkert alligvel
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nu har jeg flyttet feritkernen og jeg synes faktisk det har hjulpet således at jeg nu kun kan høre summen/brummen hvis jeg kommer indfor 1 m af tv´et og lyden er slået helt fra.
Mange tak!!! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |