|
Dårlig signal på kanaler over 700000khz |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
scouzer
Bruger Oprettet: 06-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Juli-2017 kl. 21:25 |
Jeg har lige fået boxer tv, og det kører super godt med de kanaler som ligger på en frekvens på under ca. 700000khz. De har både en signalstyrke og signalkvalitet på 100, mens dem over en frekvens 700000khz har signalstyrke på lige knap 100 men tilgengæld er signalkvaliteen kun et sted mellem 0-15. Mit set Up er således at antennen er indendørs antenne som står i skab hvor den er tilsluttet en fordeler som går rundt i hele huset. Dog er det kun den i stuen der er i brug. Inden i stuen sidder den så tilsluttet en signalforstærker, som så er koblet til en harddisk optager og fjernsynet. Jeg har prøvet at koble direkte til fjernsynet, det hjælper desværre intet.
Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? |
|
Kenneth
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problem kan være at du modtager på et reflekteret signal (fra bygninger og lignende) i stedet for direkte fra sender antenne. Og reflektionsvej kan være anderledes pga. frekvensen, så du ikke modtager på samme reflektion over 700MHz. Så prøv at optimere modtagelse med anden antenneplacering og/eller retning. Allerbedst med en udendørs retningsbestemt antenne. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 26-Juli-2017 kl. 22:14 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Derudover er der en forstærker på der hvor signalet potientielt er dårligst/svagest, det er jo ingen god ide. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Få dig en ordentlig antenne! Klaus |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder lidt som en joke: indendørs antenne som står i et skab, tilslutte fordeler med osv .
Gid verden var så enkel. |
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv den her oppe på loftet - alle problemer løst :) Samt stik fra Harald Nyborg der er HF tætte (start med antenne) |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flink med klikbart link! Og så er den digital!!! Med den, kan du vel hive en masse ind, hvis du bor et heldigt sted?
|
|
scouzer
Funktioner
Tak(0)
|
Godt for dig at det er så åbenlyst dumt, men jeg spørger jo netop fordi jeg ikke har ret meget forstand på det. Jeg troede jo netop godt at det kunne lade sig gøre med indendørs antenne når jeg ifølge boxer bor i område med god indendørs dækning. Men. Tak for svarene. Redigeret af scouzer - 27-Juli-2017 kl. 22:43 |
|
Kenneth
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
Om der er ordentlig dækning indendørs kan afhænge af om du har vinduer til den ene eller den anden side. At placere antennen inde i et skab, inde i huset/lejligheden dæmper signalet endnu mere. Hvis du har et hus, så har du forhåbentlig også plads til en rigtig udendørs antenne - evt placeret inde på et loft. Sådan en der ikke kræver strøm, men modtager signalet super godt. Klaus Redigeret af KlausDM - 27-Juli-2017 kl. 22:52 |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Der kommer også an på hvilken sender der modtages fra, om det er en Hovedsender, eller en hjælpesender, antennen skal slettes op til hvad det er for en, Hovedsendere er Vandret polariseret, hjælpesendere er Lodret polariseret.
Når der bruges en forstærker, så skal den indsættes mellem, i dit tilfælde, antenne og Fordeler, eller bedre endnu en dedikeret distributions forstærker. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
scouzer
Funktioner
Tak(0)
|
nu har jeg så flyttet antennen op oven på skabet og så er der pludseligt signal. I hvert fald nok til at der er et fint billed på. Det ser godt nok stadig ikke for godt ud når jeg tjekker signalkvaliteten
|
|
Kenneth
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
1. Bedre antenne. 2. Bedre placering. |
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |