|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
MikkelSteen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 22:01 |
|
Jeg er forhåbentlig kommende MCE ejer, men jeg har brug for hjælp. Jeg er kommet frem til, at jeg enten vil have Acer Aspire iDea 500 eller Fujitsu-Siemens Scaleo EV ( http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/personal_comput ers/scaleo_ev.html). Sidstnævnte har vist ikke været diskuteret her i forummet, men jeg synes, den ser vildt fed ud - både specs og design. Nogle der kan hjælpe mig med at vælge? |
||
![]() |
||
Kim C ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
Hej , Jeg har checket med Fujitsu og Scaleo EV vil blive solgt i DK "i Julen" (mere specifikke var de ikke). Prisen (set på en Tysk hjemmeside) vil være ca. 1300 Euro - så det er i sig selv ikke afskrækkende. Når man køber den er det med Windows MCE installeret men man er automatisk kvalificeret til en gratis Vista opgradering (home premium edition) ACer Idea 500 er der en tråd for på recordere.dk - der har været en masse problemer med denne ellers ganske fint bestykkede maskine så søg og læs. Jeg ville ikke være i tvivl hvis jeg var dig - Scaleo EV! /Kim |
||
![]() |
||
MikkelSteen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Hej Kim. Fedt, at du fandt en pris på Scaleo EV - det var en af de ting, der gjorde det lidt svært for mig at sammenligne de to maskiner, for ingen af de forhandlere, jeg kunne få fat i, havde en pris på den. Ang. det ekstra tunerkort, så var jeg også kommet frem til, at det måtte være en del af investeringen, men hvor meget RAM er egentlig nødvendigt for at køre XP MCE på fornuftig vis? 1GB eller mere? Nogle der har set kravene mht. Vista? Mvh,
|
||
![]() |
||
gulkings ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Hej Mikkel! Har du søgt lidt mere på Scaleo'en? Er du kommet nærmere nogen afgørelse for dit valg? /Gulkings |
||
![]() |
||
Kromann ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Hej Det er ikke for at gøre mig klog, men min kone er blevet tilbudt Scaleo EV via en hjemmepc ordning, så jeg regner med at vi bestiller den en af dagene Den ser lækker ud, er der nogle der ved om funktionen "follow me tv" virker hvis man selvfølgelig har en "activy media player 150" også ?? Eller virker den kun sammen med "activy" media center'et ?? Hilsen Kromann |
||
![]() |
||
gulkings ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Hej Kromann! Nå, så er der en der er en heldig rad hva? Nej seriøst - har du nogen ide om hvem der står bag denne hjemmepc ordning? Er det FS i DK eller et andet firma?
/Gulkings |
||
![]() |
||
Kromann ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Hej gulkings Ja tak, lidt heldig har man vel lov til at være Nå, de blevet leveret gennem www.topnordic.com Er du hardcore mediacenter freak ? God weekend Kromann |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Kromann, nej langt fra hardcore - er faktisk først selv på vej ind i HTPC verdenen Men jeg suger så mange informationer til mig som muligt. Fik du bestilt den Scaleo? Håber du vil give en mini anmeldelse når du har fået rodet lidt med den. Var inde og kigge ved topnordic, men deres eShop er selvfølgelig under opdatering netop i denne weekend God weekend til dig også /Gulkings |
||
![]() |
||
Lyngedrengen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
![]() |
|
Hejsa Vi har også lige fået den tilbudt via hjemmePC ordningen (konens arbejdsplads) og jeg overvejer kraftigt, at vi bestiller Scaleoen. Har dog et enkelt spm, som een af jer måske kan besvare. 1. Jeg vil gerne have, at den kan tage DVB-C (TDC's kabeltv) og jeg ved Amitech har en model (416), som de har udstykket med et kort, der kan erstatte en selector. Jeg kan imidlertid ikke finde producent navn - nogen idéer? 2. Hvis ovenstående lykkes, så er det også muligt at få HDTV signalet og her mit spm så om Scaleon vil kunne klare afspilning og optagelse af dette eller den ikke er kraftig nok? Vh |
||
![]() |
||
Lyngedrengen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 82 |
![]() |
|
- Redigeret af Lyngedrengen - 27-November-2006 kl. 14:56 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Gulkings Så er den bestilt. Jeg skal også nok tage nogle billeder og lave en mini-anmeldelse til dig. Hilsen Lars |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kromann, det lyder sq lækkert - glæder mig til at høre dine indtryk. Har stadig ikke fundet en løsning til mig selv, men kigger lidt på det Aldi tilbud der kommer i denne uge(se tråd andetsteds på siden) Må jeg spørge om prisen på EV? Gulkings |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |