recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scaleo EV eller iDea 500?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketScaleo EV eller iDea 500?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MikkelSteen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Scaleo EV eller iDea 500?
    Sendt: 31-Oktober-2006 kl. 22:01

Jeg er forhåbentlig kommende MCE ejer, men jeg har brug for hjælp. Jeg er kommet frem til, at jeg enten vil have Acer Aspire iDea 500 eller Fujitsu-Siemens Scaleo EV ( http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/personal_comput ers/scaleo_ev.html).

Sidstnævnte har vist ikke været diskuteret her i forummet, men jeg synes, den ser vildt fed ud - både specs og design.

Nogle der kan hjælpe mig med at vælge?

Til top
Kim C Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-September-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af MikkelSteen MikkelSteen skrev:

Jeg er forhåbentlig kommende MCE ejer, men jeg har brug for hjælp. Jeg er kommet frem til, at jeg enten vil have Acer Aspire iDea 500 eller Fujitsu-Siemens Scaleo EV ( http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/personal_comput ers/scaleo_ev.html).

Sidstnævnte har vist ikke været diskuteret her i forummet, men jeg synes, den ser vildt fed ud - både specs og design.

Hej ,

Jeg har checket med Fujitsu og Scaleo EV vil blive solgt i DK "i Julen" (mere specifikke var de ikke). Prisen (set på en Tysk hjemmeside) vil være ca. 1300 Euro - så det er i sig selv ikke afskrækkende. Når man køber den er det med Windows MCE installeret men man er automatisk kvalificeret til en gratis Vista opgradering (home premium edition)Smile. Den ser rimeligt fornuftig ud og specielt at den er small form factor er lidt fedt da foregængeren Scaleo E er et ordentligt "møjlokum". Men jeg vil gerne se hvad prisen bliver for TVkort nr. 2 (den er kun født med et kort) og lidt mere RAM.

ACer Idea 500 er der en tråd for på recordere.dk - der har været en masse problemer med denne ellers ganske fint bestykkede maskine så søg og læs.

Jeg ville ikke være i tvivl hvis jeg var dig - Scaleo EV!

/Kim

Til top
MikkelSteen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Oprindeligt skrevet af MikkelSteen MikkelSteen skrev:

Hej ,

Jeg har checket med Fujitsu og Scaleo EV vil blive solgt i DK "i Julen" (mere specifikke var de ikke). Prisen (set på en Tysk hjemmeside) vil være ca. 1300 Euro - så det er i sig selv ikke afskrækkende. Når man køber den er det med Windows MCE installeret men man er automatisk kvalificeret til en gratis Vista opgradering (home premium edition)Smile. Den ser rimeligt fornuftig ud og specielt at den er small form factor er lidt fedt da foregængeren Scaleo E er et ordentligt "møjlokum". Men jeg vil gerne se hvad prisen bliver for TVkort nr. 2 (den er kun født med et kort) og lidt mere RAM.

ACer Idea 500 er der en tråd for på recordere.dk - der har været en masse problemer med denne ellers ganske fint bestykkede maskine så søg og læs.

Jeg ville ikke være i tvivl hvis jeg var dig - Scaleo EV!

/Kim

Hej Kim.

Fedt, at du fandt en pris på Scaleo EV - det var en af de ting, der gjorde det lidt svært for mig at sammenligne de to maskiner, for ingen af de forhandlere, jeg kunne få fat i, havde en pris på den.

Ang. det ekstra tunerkort, så var jeg også kommet frem til, at det måtte være en del af investeringen, men hvor meget RAM er egentlig nødvendigt for at køre XP MCE på fornuftig vis? 1GB eller mere? Nogle der har set kravene mht. Vista?

Mvh,
Mikkel.

Til top
gulkings Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 11:25

Hej Mikkel!

Har du søgt lidt mere på Scaleo'en?

Er du kommet nærmere nogen afgørelse for dit valg?

/Gulkings

Til top
Kromann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-November-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 00:07

Hej

Det er ikke for at gøre mig klog, men min kone er blevet tilbudt Scaleo EV via en hjemmepc ordning, så jeg regner med at vi bestiller den en af dagene  Så den må da være kommet til landet !?

Den ser lækker ud, er der nogle der ved om funktionen "follow me tv" virker hvis man selvfølgelig har en "activy media player 150" også ??

Eller virker den kun sammen med "activy" media center'et ??

Hilsen

Kromann

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 16:25

Hej Kromann!

Nå, så er der en der er en heldig rad hva?

Nej seriøst - har du nogen ide om hvem der står bag denne hjemmepc ordning? Er det FS i DK eller et andet firma?

/Gulkings

Til top
Kromann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2006 kl. 17:22

Hej gulkings

Ja tak, lidt heldig har man vel lov til at være  Jeg har så lige set at der kan gå op til 6 uger før de, kan levere varen

Nå, de blevet leveret gennem www.topnordic.com

Er du hardcore mediacenter freak ?

God weekend

Kromann

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 08:19

Hej Kromann,

nej langt fra hardcore -  er faktisk først selv på vej ind i HTPC verdenen

Men jeg suger så mange informationer til mig som muligt.

Fik du bestilt den Scaleo? Håber du vil give en mini anmeldelse når du har fået rodet lidt med den.

Var inde og kigge ved topnordic, men deres eShop er selvfølgelig under opdatering netop i denne weekend

God weekend til dig også

/Gulkings

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 14:33

Hejsa

Vi har også lige fået den tilbudt via hjemmePC ordningen (konens arbejdsplads) og jeg overvejer kraftigt, at vi bestiller Scaleoen. Har dog et enkelt spm, som een af jer måske kan besvare.

1. Jeg vil gerne have, at den kan tage DVB-C (TDC's kabeltv) og jeg ved Amitech har en model (416), som de har udstykket med et kort, der kan erstatte en selector. Jeg kan imidlertid ikke finde producent navn - nogen idéer?

2. Hvis ovenstående lykkes, så er det også muligt at få HDTV signalet og her mit spm så om Scaleon vil kunne klare afspilning og optagelse af dette eller den ikke er kraftig nok?

Vh
Jan

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 14:55

-

Redigeret af Lyngedrengen - 27-November-2006 kl. 14:56
Til top
Kromann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 15:49

Hej Gulkings

Så er den bestilt.  Når jeg ved hvornår de kan levere, så giver jeg lige besked.

Jeg skal også nok tage nogle billeder og lave en mini-anmeldelse til dig.

Hilsen

Lars

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 17:23

Kromann, det lyder sq lækkert - glæder mig til at høre dine indtryk.

Har stadig ikke fundet en løsning til mig selv, men kigger lidt på det Aldi tilbud der kommer i denne uge(se tråd andetsteds på siden)

Må jeg spørge om prisen på EV?

Gulkings

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu