|
Lydstyrke skifter afhængigt af jeg afspiller |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
maha
Junior bruger Oprettet: 08-August-2017 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-August-2017 kl. 18:05 |
|
Hej! :-)
Har en Nad D3020 som er koblet til tv'et med optisk kabel og det spiller sådan set fint. Har dog et problem hvor at lydstyrken (som jeg kan høre - ikke på forstærkeren!) ændre sig afhængigt af hvad jeg afspiller. Fx ved musik gennem Music-appen på mit Apple tv 4 er volumen meget højere end hvis jeg fx sætter gang i en film på Netflix (også på mit Apple tv) eller ser tv. Volumen er selvfølglig den samme på forstærkeren i alle tilfælde. Er der nogle som har en god forklaring og løsning på dette? Tak :-) |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er nogle TV der har Auto Volumen for at få lyden fra de forskellige kanaler ens. Men jeg tror ikke du finder en reciever med den feature. Hvis du googler Auto Volume, er der et sted man kan downloade en byggevejledning til sådan en.
|
||
maha
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay, øv. Lyder omstændigt. Lidt underligt, har nemlig haft et billigt Logitech 2.1 sæt sat til i en periode. Intet problem der.. |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå ja, behovet er vel ikke stort nok.
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1666 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke en ATV, men kan man ikke indstille volumen inde i hver app?
|
||
maha
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Mefisto
Nej kan man nemlig ikke. Jeg har sat sound check på i Music-appen og det fik volumen til at falde lidt når jeg spiller musik, hvilket er et skidt i den rigtige retning. Der er dog stadig en del forskel til volumen i Netflix fx. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19466 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Auto volumen til et optisk signal? Klaus |
||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dynamik området på film er større.
Derfor virker lyden lavere. Når jeg ser Blu-ray skal jeg også skrue lidt op. Til gengæld er der mere smæk på effekterne. Komprimeret lyd føles højere, men lyder ofte dårligere. Og auto volume er noget der ødelægger lyden. Redigeret af Mufti - 26-August-2017 kl. 06:13 |
||
maha
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Mufti
Okay, tak for forklaringen. Vil det sige at man bare må leve med det som det er? :-) |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor står DET henne? |
||
Bruger udmeldt 43
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, der skal skrues op efter behov til den kilde man bruger. TV får minus 7 db, Blu-ray får minus 15 db, CD får minus 25 db, Netradio får minus 30 db som recieveren også er indstillet til at tænde på. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |