|
Lyd fra TV til SONOS driller |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
cmnielsen
Super bruger Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-September-2017 kl. 17:54 |
Hej.
Jeg har et SAMSUNG UE46C9005ZW som jeg ikke kan få til at sende lyden ud gennem SPDIF stikket. Når jeg forbinder med et optisk kabel, får jeg beskeden "Intet signal fra TV. Sonos kunne ikke registrere lyd fra TV'et" Jeg synes jeg har prøvet alt, men jeg har ikke fundet den rette indstilling. Her er et link til manualen, hvor der på side 154 står noget om SPDIF http://l.manualretriever.com/lect.php?ID=3376825&lg=L&h=d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e&src=15 Er der nogen der har en ide om hvordan jeg får lyden fra TV'et til min Sonos Playbase? Jeg har kontrolleret med to kabler, samt en anden højttaler der har optisk indgang, og der kommer ingen lyd i denne, så det er udgangen fra tv'et der er noget med. På forhånd tak. |
|
TiXe
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du sat TV til at bruge "External Speaker"
|
|
cmnielsen
Super bruger Oprettet: 17-April-2005 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er også prøvet
|
|
TiXe
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm det burde virke ..
Jeg ville nok prøve at trykke nulstil lyd indstilling på tvet. Derefter vælge External Speaker og så vælge PCM som lydformat. |
|
cmnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er lige prøvet, stadig ingen lyd.
Måske er lydudgangen defekt |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mvh. JørgenT
|
|
TiXe
Funktioner
Tak(0)
|
Og kommer der lyd ud af Tv højtalerne når du har indstillet det som beskrevet før ?
(hvis ja, er det ikke sat korrekt op.) Men god ide at checke kablet for lys. |
|
cmnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Der kommer ikke lys, for spdfi udgangen i tv'et er til 3,5 mm jack
Jeg har dette kabel imellem hvor jeg bruger adapteren i tv'et https://www.av-cables.dk/optisk-kabel/clicktronic-optisk-toslink-digital-kabel-0-5-m.html Redigeret af cmnielsen - 13-September-2017 kl. 16:05 |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kunne det tænkes at dit TV sender surroundlyd til en enhed der ikke kan dekode det? Prøv evt. at sætte dit TV til stereo.
|
|
cmnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har prøver både dolby og stereo, samme resultat
|
|
TiXe
Funktioner
Tak(0)
|
Der skal da være lys i selvom du bruger adapter ?
|
|
cmnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det kan jeg se.
Jeg tror sikkert i tv er i stykker. Tak for jeres indsats |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |