|
NAD C388 vs Denon AVR-X4300H |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
SuperBilleN
Guld medlem Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 548 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-September-2017 kl. 14:59 |
|
Hej jeg kører med et 2.1 setup med 2 B&W 805 D2 og en aktiv SVS Sub.
Hvis jeg købte den Denon i Hifi klubben koster den 8500, og har en masse fede streaming muligheder, og god rumkalibrering. Jeg havde tænkt mig at bi-wire eller bi-ampe for at få lidt flere watt. https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x4300h-surround-receiver/ NAD koster 12000 i Hifiklubben, og har kun bluetooth og ingen rumkalibrering. Men her får jeg selvfølgelig flere watt. https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c388-forstarker/ Tænker der er den store lydforskel på disse, tænker mere om den er 3500 bedre Tak for svar. Dennis |
||
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond NAD C388 SVS NSD 12 |
||
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde købt en brugt topklasse receiver med et par år på bagen, du skal jo ikke bruge atmos så hvorfor betale for det.
|
||
SuperBilleN
Guld medlem Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 548 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kører kun stereo
|
||
GEAR:
||
SuperBilleN
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skal ikke bruge det fancy surround lyd
|
||
GEAR:
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19466 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bi-wire giver dig ikke flere watt til rådighed. Bi-ampe giver dig kun moderat flere watt til rådighed
Nogen vil svare ja, andre vil svare nej. Mit råd til dig er at låne begge med hjem og prøve dem. Jeg ville dog nok tage sådan en her med i overvejelserne. Og til mit brug, ville jeg ikke "nøjes" med en stereoforstærker uden netværksfunktioner. Klaus Redigeret af KlausDM - 14-September-2017 kl. 16:10 |
||
SuperBilleN
Funktioner
Tak(0)
|
|
Marantz Sr 7011. Er magen til den denon
|
||
GEAR:
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19466 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næsten, sammenlign her: https://www.crutchfield.com/S-DxwtDd6hr93/compare_033AVX4300_642SR7011/Denon-AVR-X4300H-IN-Command-vs-Marantz-SR7011.html Marantz modellen har HDAM kredsløb i forforstærkeren, hvilket skulle gøre den en smule mere musikalsk - og så er den i mine øjne meget flottere :-) Idet du ikke vil bruge billeddelen, kunne du også overveje at købe noget brugt. Klaus |
||
Nickamburi
Bruger Oprettet: 19-Juni-2016 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad med at få HFK til at sætte begge forstærkere til 805 og skifte mellem dem? Hvis du giver dem heads-up er det nok ikke en svær demo at arrangere :)
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du foreslår jo selv en surround-forstærker. Mange vælger en med surround, da der ikke er ret mange stereo-forstærkere, der har digitale indgange, og, som du selv er inde på, rumkorrektion. Umiddelbart, burde NADen være klasser over Denonen, da der jo kun er ofret penge på 2 kanaler. Om du kan høre forskellen, er nok afhængig af, hvilke højttalere, der bliver spændt efter, så du kommer nok ikke udenom, selv at skulle lytte, for at få et ordentligt svar. Der er delte meninger, om en surround-receiver, kan lyde lige så godt, som en decideret stereo-forstærker til de samme penge, men som regel får man meget for pengene, når man køber surround, og det er rart, med masser af muligheder for tilslutning af digitale kilder. Det vil være spændende, at høre din vurdering, hvis du får mulighed for, at sammenligne dem direkte... At kalde surround for "fancy", synes jeg ikke er rammende. Hvis du er filmelsker, er der, efter min mening, ingen vej udenom!
Redigeret af Supergris - 14-September-2017 kl. 19:03 |
||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1666 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der findes sådan noget som en Yamaha R-N602 stereo receiver, men som har netværk, streaming og digitale indgange.
|
||
SuperBilleN
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har kørt med 5.1 I mange år men da jeg fik de B&w diamond til 18 lapper stykket kunne jeg godt høre I stereo at de var bedre...
I film kan man da godt mangle de eksterne kanaler der giver virkelighedens følelsen.. Men nu satser jeg på stereo lyd fra tv og film og musik . Derfor er jeg i tvivl om man kan høre forskellen på de 2 recievere |
||
GEAR:
||
SuperBilleN
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den ser fin ud men igen er der stor forskel på hvor mange watt forstærkeren levere i forhold til de 2 andre der er nævnt
. Men tak for input |
||
GEAR:
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |