|
VSX-922 & ATV4K - virker det? |
Besvar |
Forfatter | |
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-September-2017 kl. 15:04 |
Hej
Inspireret af anden tråd, vil det her så virke? VSX-922 & ATV4K Har VSX-922'eren mulighed for at sende et 4K/HDR billede fra ATV4K videre til fjernsyn (B6V)? Har desværre kun 1 kabel fra reciever til fjernsyn da de er fræst ind i væggen Eller kan man bruge en HDMI splitter i stil med den her: https://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-4k-high-speed-splitter-1-til-2-hvid.html Og så lade reciever klare lyd mens tv'et får billedet sendt direkte (uden lyd)
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
Linkservice: Hilsen Carsten.
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
922 er en nyere model med HDCP 2.2, så jeg tror du er heldig og at det vil virke. Hvis ikke det havde virket, ville du på den anden side ikke have nogen glæde af splitteren, som diskuteret i flere nylige tråde. Så har du bare to ens signaler der ikke er kompatible med din AVR.
|
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Testede lige med min UHD afspiller - den kunne ikke køre gennem recieveren
Er det så ikke også et no go med ATV4K? Eller er der noget jeg overser?? Synes det er "lidt" frustrerende at skulle opdatere en eller velfungerende 4 år gammel reciever blot for at kunne få 4K på ATV... Det er jo totalt resourcespild ;(
|
|
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
Det er mig der har kigget forkert. 922 ser ikke ud til at være kompatibel med UHD alligevel. Du vi ret sikkert få samme problem med ATV4k. Samme problemstilling bliver diskuteret i denne tråd:
Jeg har ikke et konkret svar til dig. Jeg leder også selv efter en løsning.
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du ikke tilslutte Apple boksen til TV'et og så få lyden ud via HDMI-CEC? Jeg husker dog at nogen her i forum'et rapporterede LG B6 havde problemer med at lede lyd fra en tilsluttet signal kilde ud på enten HDMI eller optisk. Men boksen er så lille at den snildt ville kunne ligge bag skærmen.
Eller også kunne du gøre lige som jeg gjorde efter at have bøvlet rundt med forskellige alternativer et stykke tid: Bide i det sure æble og købe en ny receiver :-). |
|
claus64
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
Funktioner
Tak(0)
|
922 kan ikke det du ønkser. Købte selv en VSX-932 i fredags, af præcis samme grund. Desværre er den dog noget skrabet i setup mulighederne i forhold til 922 så overvejer at returnere den igen
Og helt enig i ressourcespildet... For dumt
|
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Men kan man ikke sætte atv4k direkte til tv og så lyd ud fra tv til forstærker??
|
|
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
Det kommer an på hvilket TV du har. Nogle har rapporteret at deres (LG?) TV kan returnere et surroundsignal, men ofte er det sådan at TVet konverterer lyden til stereo inden den returneres over toslink eller ARC. Det havde været så meget nemmere hvis Apple bare havde inkluderet et toslink på deres boks, så slap man for alt det bøvl
|
|
Mefisto
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg faldt i øvrigt over denne HDMI audio extractor boks. Specs ser lovende ud:
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |