|
Valg af receiver |
Besvar |
Forfatter | |
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-September-2017 kl. 18:35 |
Mit nuværende setup består af følgende
Samsung 657005 Pioneer vsx 527 Sonos Dm 685 Minipods Dynaudio minivee Mit tvsignal får jeg fra yousee iptv Jeg syntes ikke der er ret god lyd. Min sonos play spiller væsenlig bedre og overvejer derfor at skifte receiver. Det må meget gerne være en der kan holde nogle år mht teknologi. Hvad bør jeg kigge på ? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
Funktioner
Tak(0)
|
95-98% af lydens egenskaber skyldes højttalerne.
Et skift af receiver vil ikke give dig meget..... Klaus Redigeret af KlausDM - 19-September-2017 kl. 19:02 |
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
Ok. Men kan det virkelig passe at et sæt dm685 bliver udspillet af en play3?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19560 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej.
Hvordan mener du at play3 spiller bedre? Klaus |
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er nok lidt svært at beskrive når man ikke er entutiast. Det er som om der er langt mere fylde og bund i sonos
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Der er ganske givet skruet godt op for både bas og diskant i sonos.
Klaus |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg satser butikken på at du enten har en eller anden defekt, at det er sat forkert op eller at Pioneers auto EQ bare ikke lyder godt. Det lyder i hvert fald besynderligt at Sonos skulle være bedre.
|
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
Mefisto...hvilken butik har du?
Hvordan finder jeg ud af hvad der kan gøres? Har kørt audysse opsætning flere gange de par år jeg haft den |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg syntes tit at Audyssey aller anden eq meget sjældent er brugbart til især musik.
|
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1684 |
Funktioner
Tak(0)
|
Start med at undersøge om dine højttalere er forbundet rigtigt og slå så alt hvad du kan komme i tanke om af lydprocessering fra. Altså MCACC, night mode, mp3 enhancere eller hvad de nu har fundet på (kender ikke Pioneer i detaljer). Hvis lyden bliver lidt tam, så prøv med et par ekstra db bas og/eller diskant.
|
|
torbenan
Bruger Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det når du hører musik du har problemet? Hvilken kilde bruger du til musikken
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |