|
WiFi router med flere lan porte |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-September-2017 kl. 09:20 |
Halløj
Vores gamle router er begyndt at halte lidt. Så er på udkig efter en ny. Vi har flere trådet enheder , og jeg er udemærket klar over jeg 'bare' kan kalde en switch på, men kan det passe at der ikke findes en alm. Hr. Og fru Danmark router med mere end standard 4 lan porte ? ![]() Redigeret af SilverLine - 24-September-2017 kl. 09:21 |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange porte har du brug for?
Der findes masser af routere med flere end 4 porte. Prøv at se på idealo.de. Priserne er dog ikke ligefrem "hr. og fru Danmark" venlige. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
skandshus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
Som regel er den type enheder ikke decideret hardware switche der sidder i sådan en router men software, og det går udover kapaciteten på enheden. køb en alm switch. det er en mere fornuftigt løsning. det andet er for dumt i det lange løb og du har ingen gevinst ved det. en "hr og fru danmark" pris er måske årsagen til du netop nu er ude og lede efter noget andet ;)
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Okay tak for svar. Det var for ikke både at skulle have en router og switch stående.
6 porte ville være nok Med lyder til en switch og router er en bedre løsning |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Utroligt! Bruger ikke en eneste lan port. Har Mac Book, iPad, iPhone, TV, Reciever, og Blu-ray afspiller tilsluttet via wifi til en simpel Thomson router fra Stofa. Og det kører klippestabilt.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Hvad er utroligt?
At folk ikke vælger at køre alt trådløst? Mit tv kan ikke trådløst, min receiver har det bedst når den er kablet, begge vore stationære computere ville være tåbeligt at køre trådløse, når kabel og stik er lige i nærheden og når de bruges til online spil, hvor ping er vigtigt. Min NAS kan ikke køre trådløst, så den kræver et kabel Alt mit "Apple-skrammel" (telefoner, tablets og ATV) kører trådløst, det samme gør de bærbare computere. Klaus |
|
![]() |
|
Lige præcis. Er elektriker , så kabel er nummer et for mig. Stationære ting som NAS, min iMac, music streaming min ihc mm. Har jeg det bedst med at kører kablet. Så kan alt det bærbare få WiFi
|
|
|
|
![]() |
|
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 791 |
Jeg ser også kablet som den rigtige løsning. Hvis der er en port, så kommer der kabel i.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Jeg ser kablet netværk lidt som mit single liv i sin tid. Er der en port - så er det min forbandede pligt at finde kablet frem. Dårlig joke, men jeg gør det samme. Alt stationært er kablet og er rock solidt. Der er mange enheder på Ida efterhånden og eks min ps4 er noget følsom ift trådløst.
Jeg syntes også det giver et bedre wifi at have kun de bærbare på. Kunne Ida sagten køre alt trådløst (foruden nas), men dækning på ipad og iPhone er bare bedre når andre enheder er kablet |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
Det ser ud til at Netgear Nighthawk R8500 AC5300 har 6 porte.
|
|
![]() |
|
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Jeg stemmer i for kablet netværk, har det kabel så skal der kabel i... har en 24 ports switch med 23 fyldte porte :-D men håber jeg kan klare mig 😂
|
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
![]() |
|
Jeg tror løsningen bliver med en ekstern switch efter behov.
Jeg har forelsket mig i den her wifi router : http://www.dustinhome.dk/product/5010994710/amplifi-high-density-wifi-router?ssel=false&LGWCODE=5010994710;90883;5443&gclid=Cj0KCQjwr53OBRCDARIsAL0vKrMmqafwlpI2IP0L6018ncKNqU7vZd0ddMuoBMUYQg1at99Cj0TlaBsaAj3pEALw_wcB Er det rigtigt forstået at jeg kan nøjes med den, som "stand alone" og hvis jeg så finder ud af, at dækningen ikke er god nok, kan jeg altid udvide med de "mesh antenner" til stikkontakten, der kan købes løst hvis ikke man køber hele kittet fra starten ?
Redigeret af SilverLine - 24-September-2017 kl. 15:20 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |