|
Min forstærker brummer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
qimichael
Bruger Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 23:52 |
Hej med jer.
Jeg er lige flyttet. Efter jeg er flyttet er min forstærker begyndt at brumme når der er tilsluttet strøm i stuen. Når jeg tilslutter den i køkkenet siger den ikke en lyd. Nogen der har et forslag til hvordan jeg får løst det og hvad det skyldes ? På forhånd tak Michael |
|
mvh Michael
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at vende stikket om i stikkontakt.
|
|
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nu afprøvet uden effekt, men tak for forslaget |
|
mvh Michael
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det ikke er mekanisk støj, kan det være 12v strømforsyning til halogenpærer der støjer.
Man kan købe strømskinner der fjerner elektrisk støj. |
|
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
Det er mekanisk brum. Der er intet brum i højttalerne
|
|
mvh Michael
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er underlag helt jævnt? Kan måske mindskes med filtpuder under. Redigeret af JørgenT - 17-Oktober-2017 kl. 15:55 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tippet JørgenT. Nu er der filtdutter under fødderne, men er det ikke mærkeligt at der er væsentlig mindre brum når den får strøm fra køkkenet og ikke stuen. Kan et netstøjsfilter have effekt på transformator støj ?
|
|
mvh Michael
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sidder de to udtag på samme sikring (og dermed også fase)?
Klaus |
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
Der er forskel alt efter strømkilde. Strøm fra køkkenet halverer støjen
|
|
mvh Michael
|
|
qimichael
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Klaus. Mener du om der er tilsluttet flere grupper til samme sikring, eller bare flere stikkontakter? Der er 3 sikringer på eltavlen
|
|
mvh Michael
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |