|
Håndstøvsuger, der ikke skal oplades |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1692 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Oktober-2017 kl. 07:43 |
Findes der sådan en fætter (herhjemme) og i så fald, hvilken kan anbefales.
Det eneste jeg hidtil har fundet er masser af håndstøvsugere med opladelig batteri. Det er såmænd også fint nok, hvis man har mulighed for at opsætte en ladestation, men lige præcis det har vi ikke mulighed for hjemme hos os (gammel lejlighed, få stikkontakter osv.). Derfor leder jeg efter en model, der enten har ledning eller kan benytte normale udskiftelige batterier. Takker på forhånd med kyshånd for alle forslag. Redigeret af azrael - 25-Oktober-2017 kl. 07:44 |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ikke lade pga manglede udtag men men kan godt bruge en med ledning ?
Du har vel hørt om stikdåser med flere udtag Hvilken model leder du efter en lille til brødkrummer ? eller en til hele lejligheden ?
|
|
azrael
Funktioner
Tak(0)
|
Rigtigt forstået. Der er ingen stikkontakt i nærheden af det sted, hvor håndstøvsugeren skal opbevares, men det er selvfølgelig ikke det samme som at der ikke er stikkontakter andre steder i lejligheden. Og idet jeg leder efter en *hånd*støvsuger, så er det "en lille til brødkrummer". |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
De fleste håndstøvsugere til brug i bilen er med ledning.
Det er til 12 VDC forsyning (via "cigarettænderen"), så du skal bare købe en 12 VDC strømforsyning til den. Redigeret af Deschain - 25-Oktober-2017 kl. 14:03 |
|
azrael
Funktioner
Tak(0)
|
Det ser interessant ud. Takker mange gange.
|
|
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så den netadaptor, er den stor nok til at drive støvsugeren?
Jeg tvivler, 1Amp. -> 12Watt er altså ikke ret meget |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dens storebror bruger 11W, så det burde være ok.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 381 |
Funktioner
Tak(0)
|
I dette link står der 12.5W.
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Så afhængig af virkningsgrad ligger forbrug lidt/noget højere. Jeg ville selv vælge en større adaptor i stil med: P.S. Men ville selv vælge en batteridrevet støvsuger. Den skal kun sidde i oplader/stikkontakt til batteri er opladet, og så pakkes væk i skab.
Redigeret af JørgenT - 26-Oktober-2017 kl. 09:36 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
azrael
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er jo, at de alle (i al fald dem jeg har set) skal sidde i et eller andet opladningsdok, som man så gerne skal montere der, hvor man vil opbevare støvsugeren. Lige præcis det er ikke muligt hjemme hos os. Mener i øvrigt, at det typisk er konciperet således fordi opladningsprocessen ikke nødvendigvis er hurtig, og så kan de stå/hænge i deres dok og oplade, indtil de skal bruges. |
|
|
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet som jeg har set det, batterier skulle kunne tåle den konstante lave ladestrøm, men bliver alligevel dårlige for hurtigt, ved at stå med konstant ladning.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |