|
Anbefaling af PC højtalere |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
NielsH9000
Junior bruger Oprettet: 26-Marts-2017 Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Oktober-2017 kl. 11:09 |
|
Kan I anbefale et par gode PC højtalere, som skal bruges til musik og spil, og ikke fylde for meget på bordet?
Mit eget bedste bud er Konto YU2 |
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvad vægter du mest? udfordringen er de to lydprofiler er nærmest dimetrale modsætninger, så fordi de er gode til musik er ikke nødvendigvis ensbetydende med at de er gode til geværlyde. (og ikke mindst hvilke spil skal der spilles. )
men et rigtigt godt råd er at tage ind i de fleste hifi butikker og lytte til deres aktive højttalere. - til musik er genelec særdeles fremragende (og meget i den høje ende af prisskalaen), men kan være svære at skaffe. Men ellers er 4sound.dk et rigtigt godt bud også - de har rigtig mange studiespeakers. |
||
bikeman.dk
Junior bruger Oprettet: 17-Juli-2012 Sted: Aabenraa Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil foreslå dem her http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Computer-Speakers/MM-1
De har en god klar lyd i både tale og musik synes jeg.
|
||
NielsH9000
Junior bruger Oprettet: 26-Marts-2017 Status: Offline Point: 28 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bowers & Wilkins MM-1 ser spændende ud, men kan ikke finde en dansk forhandler, hvor de ikke er udgået.
|
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil ikke anbefale B&W MM-1. Alt for flad i bassen. Jeg havde selv MM-1, og solgte dem for istedet at koble en gammel Onkyo receiver op mod det optiske output og så anvende nogle gamle KEF KHT 2001 sammen med en brugt Audio pro sub. SÅ kom der hul igennem, og det setup spiller røven ud af MM-1. Hvis du har plads vil jeg anbefale det samme princip. Check DBA, det kan sikkert gøre billigere end man tror.
|
||
bikeman.dk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har købt højtalerne i Hi-Fi klubben.
Jeg valgte dem fordi de ikke fylder ret meget på bordet og har en god lyd lyd til formålet at være PC højtalere. Vil jeg have mere bas har jeg Audiovector højtalere og subwoofer i stuen. Så tror det er vigtigt at vælge højtalere efter behov. Jeg har aldrig fortrudt MM-1 som PC højtalere. Men det er jo et meget subjektivt valg :-)
|
||
bikeman.dk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Eller hvad med 2 Sonos One Koblet på Wi-Fi og på den møde på din PC. I.flg. beskrivelsen vil de automatisk afspille i stereo når de er opsat i samme lokale. Når PCen er slukket kan de så anvendes til afspilning af alt muligt andet.
Skulle jeg have nye PC højtalere, tror jeg at jeg ville vælge 2 af dem :-) |
||
Gofiland
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kender ikke dem du har fundet, men jeg var i 4Sound og lytte på aktive højttalere. Der var Presonus Eris E5 ret fede. De har en 5" bas, så der kan også komme lidt knald på. Ellers har jeg selv brugt Audio Engine a5, de spiller virkelig godt... Det nuværende setup er et par Dynaudio DM 2/6 på en Cyrus 5 forstærker, det er den bedste kombi jeg har haft... |
||
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har også B&W MM-1, de er fede og er super som pc højtalere. |
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du vil støde i problemer med forsinket lyd. Sonos egner sig ikke rigtig til den slags (pånær deres soundbar). Desuden støder du i problemer med Play 1, da den ikke har en indgang. Hvordan vil du da overføre computerens lyde over WIFI til den? |
||
bikeman.dk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der har du måske en god pointe :-( Jeg har ikke Sonos produkter. Men tænkte bare at de kunne afspille/streame musik/lyd fra alle forskellige devices. Men har googlet det lidt og kan godt se at det ikke forholder sig helt sådan. Det undrer mig bare. Men godt at du gjorde opmærksom på det :-)
|
||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har aldrig hørt dem, men de får mange gode ord med på vejen i alle tests, og så ser de anderledes, og synes jeg, FEDE ud:
Fås også som wireless med Bluetooth: Her endda et sæt "refurbished" til billige penge: Redigeret af Supergris - 30-Oktober-2017 kl. 02:34 |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |