|
Søger simpelt men godt Videoredigerings Program |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sbugge ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-November-2017 kl. 12:48 |
Hejsa Forum,
Efter 10 år har jeg langt om længe købt ny stationær PC. Den gamle var godt nok blevet noget 'træg'. En anden plan jeg har haft i mange år, er at få redigeret de videofiler, jeg stadig har. Det drejer sig bl.a. om nogle gamle smalfilm, som familien fik overført til DVD af VideoPro ude i Herlev for en 5-6 år siden, men også filer fra nettet. Mit behov er simpelt. Jeg vil have fjernet de ting jeg ikke ser, så det drejer sig om at klippe scener ud og sætte dem sammen igen. Effekter er jeg ligeglad med. Men jeg er ikke ligeglad med billedkvaliteten. Det skulle gerne være uden tab, når jeg laver de videofiler, som jeg/vi gider at se. Altså må programmet gerne understøtte så mange fil formater som muligt, herunder essentielt VOB/IFO filer, til de gamle smalfilm. Det vil naturligvis være til 'input'. For 'output' vælger jeg noget andet (Avi, Mp4 eller hvad i evt. kan anbefale). Jeg betaler gerne 400-900kr for programmet, men så må det gerne også understøtte 4K, så jeg er fremtidssikret. Er der nogen af jer derude, som kan anbefale et godt og simpelt et? På forhånd tak for alle forslag. Mvh, Søren
Redigeret af sbugge - 04-November-2017 kl. 12:52 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
du kan starte med at kigge her: https://www.videohelp.com/software
tjek punkterne med "video-editors" - der er rigtigt mange forskellige, og der er vanvittigt mange ting de kan/ikke kan. Avidemux kan en del "cutting" og er ganske gratis, men tvivler på det understøtter alle de formater du har brug for, og det bibeholder/arbejder lossless i det format data er i. men især vob/ifo filer bliver problematiske hvis de er splittet op fra DVD'ere. Når det så er sagt, så er Adobe premiere elements vist et ganske fortræffeligt program, men igen. det er editor, og det du nok snarere beskriver er en "cutter". |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det du efterlyser lå tidligere i Windows (Win95+Win7), men er der desværre ikke længere...
M.v.h. |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
bruger selv Adobe Premier elements. Rimelig pris og nemt at gå til. Masser af howto guides på youtube.
|
|
![]() |
|
sbugge ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Ind til nu,
Adobe Premiere Elements: 2 - Resten af verden: 0 Det er klart at Adobe Premiere Elements kan noget mere end jeg har behov for, da jeg 'kun' skal klippe og sætte sammen. Men jeg bliver ikke totalt psykotisk, hvis jeg skal købe et videoredigerings program, der kan meget mere end jeg har behov for. Det væsentlige er,
Er der andre videoredigerings programmer i stil med Adobe Premiere Elements, som kan anbefales? Mvh, Søren
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5300 |
Jeg har i flere år brugt VideoReDo TVSuite Version 5:
til at klippe DVBViewer TV optagelser i .ts format. Koster penge, men du kan prøve en gratis trial. ![]() For et års tid siden begyndte nogle af mine optagelser at drille, VideoReDo siger der mangler lydspor, men lyd er OK ved afspilning. ![]() Så der prøvede og købte jeg også Smart Cutter: Ikke så avanceret, men kunne klippe de filer som VideoReDo nægtede at redigere. ![]() Kan også samle filer til en. Det kan også testes med free trial P.S: Total Commander kan også bruges til at samle .vob filer til en lang file. Filerne skal ligge i samme folder og hedde det samme med et forløbende ciffer som sidste karakter i navnet. Første file markeres i venstre rude, under "Fil" i menu vælges "Saml filer..." og resultat ender i højre rude (lav evt. en tom folder til formålet)
Redigeret af JørgenT - 04-November-2017 kl. 18:48 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Lossless cutting er ikke noget man bare gør. - Som jeg tidligere har skrevet kan avidemux, men det afhænger alene af materialet. Videoredo kan også, afhængig af materialet, og det skulle ikke undre mig om det virker i de formater du har behov for. Videoredo har en "laaaaang" historie som et af de bedste produkter til at klippe og klistre i videofiler uden at skulle lave alle mulige overgange i. Premiere elements og stort set alle andre Non Linear Editor's laver IKKE lossless redigering. Der skal du "rendere" bagefter. Og den indebærerer en komprimering af materialet. (eftersom de er beregnet til at sidde og lave videoovergange, effekter, tekster, farvekorrektur etc. i.)
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Jeg har i flere år brugt dette program til alle de formater som Videoredo ikke kan klare.
http://www.solveigmm.com/en/products/video-splitter/ Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Hvis det bare er til simpel redigering af MPEG-filer (MPEG-2, MPEG-4 og HEVC), så kan jeg varmt anbefale denne:
TMPGEnc Smart Renderer. Den kan klippe og sammensætte filer, der - så længe de er i kompatibelt og samme format, f.eks. DVD-filer - redigeres med minimum af re-encoding (den re-encoder kun de områder, der rent praktisk er nødt til det for at overholde standarderne). Dens begrænsning er, at filerne den kan arbejde med kun er MPEG-filer, såsom MPEG-2 (f.eks. DVD-filer), MPEG-4 (f.eks. Blu-Ray filer) eller HEVC-filer (det nye komprimeringsformat, der bruges til bl.a. UHD). Filerne, den skal kunne redigere uden tab (bortset fra klippe-punkterne) skal også være af samme type (dvs. de skal alle være DVD-filer, BluRay filer eller filer, der er komprimeret til samme standard mht. opløsning og profil). Hvis du får brug for at konvertere nogle af filerne til et andet format, så kan jeg anbefale deres Video Mastering Works, der også har support for at lave simpel video-redigering med effekter og titler. Hvis du har brug for at output i sidste ende skal ende som DVD eller BluRay, så kan jeg anbefale deres Authoring Works (har selv kun v5, men kan ikke forestille mig, at deres v6 skulle have ændret så meget, så jeg ikke længere kan anbefale den ![]() Det er alle betalings-programmer, og koster lidt penge (men der er så vidt jeg husker rabat på efterfølgende programmer, hvis man allerede har købt et), men de er rigtigt gode og nemme at bruge. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Ellers er der også Powerdirector. Måske kan det løse dine udfordringer
https://www.cyberlink.com/products/powerdirector-ultra/features_en_EU.html?&r=1 |
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |