|
CD tranport |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
qimichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2016 Status: Offline Point: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-November-2017 kl. 21:30 |
|
Hej med jer. Jeg sidder og kigger efter en cd transport, da jeg har DAC, tænker jeg ikke at jeg vil få glæde af en evt indbygget dac i afspilleren. Jeg set på denne CXC CD. I øjeblikket bruger jeg en Sony bdp 7200 Blu Ray til cd som cd transport. Hvad ville i vægte hvis i skulle have en cd transport ?
|
||
mvh Michael
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Da det er gemt digitalt på CD'en og du ikke bruger den indbyggede DAC, har jeg meget svært ved at se, hvad forskellen skulle være.
Du kører CD ud digitalt over i din DAC, så lige meget hvad burde det være ens. Hvis du inst. e program fra en CD, får du jo heller ikke forskellige programmer, alt efter hvilket drev du læser fra. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Der er faktorer som jitter, som er ligegyldigt npr du installerer software, men kan gave indflydelse på lyden. Derfor er et godt (solidt, stabilt) bedre.
M.v.h. |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1688 |
|
Som med alle andre afspillere ville jeg vægte at den er hurtig og lydløs, samt har en ordentlig remote. Tror virkelig ikke på at der er nogen hørbar forskel på lyden. Jeg er heller ikke sikker på at du får en bedre maskine til pengene fordi de har fjernet DA konverteren. Niche produkter er ofte meget dyrere end standard hyldevarer.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Synes at 3999,- for et CD drev er lidt pebret.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|
Folk betaler også glædeligt 300-600 kroner meteren for højttalerkabler.....
Klaus |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 972 |
|
Mener du så også at guld belagte hdmi kabler er pengene værd? Personligt er jeg helt uenig. Enten kommer lyd og billede frem ellers gør det ikke. Jeg kan ikke se og høre forskel på hvad kabel jeg bruger til digital overførsel af billede og lyd. Bevares har godt nok heller ikke et high-end anlæg men alligevel. Har du evt nogle links med tests der bakker din påstand op?
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 972 |
|
Du sammenligner analog og digital overførsel. Når du overføre digitalt så har man jo ofte checksum på at data er rigtigt modtaget. Hvor analoge signaler kan forstyres og påvirkes af modstanden i kablet mm.
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12344 |
|
Jitter er helt sikkert en rigtig ting hvad angår overførsel af musik fra CD. Bare fordi at HDMI enten virker eller ikke virker, så betyder det ikke at al digital overførsel fungerer på samme måde.
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Der er alt for stor forskel på de to ting til at du kan bruge den vinden. Kodningen er slet ikke den samme. Jitter påvirker ikke om dine program virker efterfølgende. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Der er målbar forskel på det analoge output signal, så det burde være nok. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Det er også helt fejlagtigt at tro, at HDMI enten virker eller ikke virker. Et HDMI-signal kan også påvirkes, synligt. Og deri ligger også en bekræftelse på at et digitalt lydsignal ikke bare er et digitalt lydsignal... M.v.h. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |