|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
belgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 01-December-2006 kl. 12:16 |
Nu har jeg fået min længe ventede NAS, en 500 GB Maxtor Shared Storage II, og jeg har prøvet den indbyggede media server med min SoundBridge Radio. Radioen kan fint se media serveren og browse rippede CD’er. Problemet er bare at når jeg forsøger at afspille musik, hvilket jeg anser som et relevant bruger-scenarie, siger radioen blot ”Unable to play <sang>”. Er der én på denne DL der har erfaring med en Maxtor NAS og et SoundBridge produkt? |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Jeg kører Maxtor Shared Storage Plus (modellen FØR din), som streamer til Philips SLA5520, men jeg har droppet MSS+'s indbyggede server til fordel for den suveræne og MEGET hurtigere Twonky. Det setup fungerer perfekt og bruges da også af rigtig mange. Desværre er Twonky ikke klar til MSS II endnu - men det burde snart komme. Hold øje på www.twonkyvision.com. Hvis det er musik købt på nettet, kan det ikke streames (pga. DRM), men egne rippede CD'er bør selvfølgelig funke. Er det den her du har købt: http://www.engadget.com/2005/09/19/roku-soundbridge-radio/ Kommer MSS frem som servernavn i radioens display? Nej, nu ved jeg sgu, hvad der er galt: Du har sikkert glemt at "enable" medieserveren i Maxtorens setup (disable er vist deafult). Det gøres enkelt i web-interfacet i mappen Drive management og Manage digital music, photos - så vidt jeg husker (har ikke lige min Maxtor inden for rækkevidde lige nu!). Kos |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
belgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Tak for svaret Kris, Jo, jeg har husket at enable media serveren (det var ellers nemt at glemme) og min radio kan se alle musiktitlerne - bare ikke afspille. Og, jo, det ér den radio du linker til. Det er et ganske lækkert apparat, men nu ved jeg ikke om den har problemer med Maxtor SS II media server - eller om det er mig der gør noget forkert. Jeg vil helt sikkert tage din anbefaling op hvis Twonky en dag kommer til Maxtor SS II. Er der andre der har prøvet kombinationen Maxtor og SoundBridge?
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Står der MSS i radioens display? Og hvilket format har dine musikfilerne? Ifølge specifikationerne skulle radioen kunne afspille både WMA, AAC, MP3, WAV og AIFF... |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
![]() |
Se under punkt 12 fx. Har du "allowed" radioen i Windows Media Connect? Redigeret af kris - 01-December-2006 kl. 13:48 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke lige radioen foran mig lige nu, men så vid jeg husker: Jeg har kaldet min Maxtor for "Media" og radioen ser nu to devices, "Media" og "Media: MSS <et eller andet>". Formatet er rippede CD'er (med MS Media Player) - er det ikke WMA? Indtil nu har jeg haft filerne liggende på min MS Media Center og herfra kunne radioen fint afspille (via MS Media Connect), bortset fra en enkeltg sang jeg har købt hos TDC online (det var forventet). Jeg har bare kopieret alle filerne fra en Media Center harddisk til min nye Maxtor NAS. Kan det være problemet? Skal jeg hellere rippe direkte til NAS'en?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kunne desværre ikke bruge dit link - jeg får "Sorry, we are unable to locate that page."
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, nej, det skal sgu bare virke. Ikke noget med rippe igen! Og det er helt bestemt WMA. Men tjek ned over det fine Pinnacle Soundbridge radio-support-link (Roku er væk fra navnet efter at Pinnacle har købt firmaet - blot til info!). Jeg tror måske, du skal åbne Windows Media Connect og allowe radioen - har du fået en autmatisk besked herom (a la "der er fundet nyt medie")? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Find radioen her - og klik efterfølgende på noget support-link til venstre: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+P roducts/Products+List.htm |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Som det fremgår af denne detlajerede opsætning - http://newz.dk/articles/view/36/ - af en Soundbridge, så virker musikdelen først, når Windows Media Connect har detekteret din gadget - MÅSKE du ikke har Windows Media Connect på din PC? Det KAN være, at det skal gøres, før radioen funker (kan downloades gratis hos Microsoft) - også selv om du streamer fra en NAS. Jeg kan ærligt talt ikke huske om jeg i sin tid også var den vej, men det var jeg sgu nok. Download evt. WMP 11 i stedet (også gratis), da den dels er laber og spritny (!), dels har WMC inkluderet. Kos |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har Windows Media Connect på min Media Center PC - og radioen har ingen problemer med at spille musik fra denne PCs harddisk via Media Connect. Men fidusen med en NAS er jo netop at jeg ikke vil have en PC tændt bare for at spille musik - jeg vil forbinde radio og NAS direkte. Jeg vil se nærmere på Pinnacle support i aften. Det ser ud som om de hedder Pinnacle når apparatet sælges i Europa og Roku når det sælges i USA - og jeg har kun checket rokulabs.com indtil nu. Tak for hjælpen indtil nu!
|
|
![]() |
|
![]() |
ja da - bare rolig - hele ideen med nas ift. musik er netop, at vi slipper for den tændte pc - det er kun i OPSÆTNINGSFASEN at du nok lige skal omkring WMC!
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |