|
Marantz SR6011 vs SR7011 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Flarup
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 794 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 10:35 |
|
Jeg kom til at købe en Marantz SR6011 i aftes men kom bagefter så til at læse lidt om SR7011 og er kommet i tvivl.
Fordel ved SR7011 er at den har HEOS men jeg bruger kun Spotify Og SR6011 har jo connect Mine højtalere og sub er 5 x B&W M1 og en PV-1 sub Hvad vil i vælge ? Og hvorfor ? Redigeret af Flarup - 20-Oktober-2017 kl. 10:37 |
||
Med Venlig Hilsen
Flarup |
||
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
SR7011, mere effekt og så har den HEOS det vil sige du kan også lytte til internet radio eller skulle du ønske andre udbydere af musik end Spotify så er der også Tidal, Napster osv. at vælge imellem og en topmodel til kun 8.999,-kr er altså bare billigt.
Har selv SR7011 og er super super tilfreds
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er M1 jo altså ikke en højttaler man spiller sindssygt højt på, så de ekstra kræfter tror jeg ikke han vil savne. Jeg synes tværtimod at 6011 stadig er et skide godt tilbud, 5500,- er nærmest decideret latterligt billigt for en moderne receiver, med mindre man vil ha' HEOS! 7011 er iøvrigt ikke rigtigt længere en "topmodel". |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv kigget på den sr6011. Vil det være en væsentlig opgradering af min pioneer vsx-523?
|
||
kerovan
Bruger Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis ikke du har intentioner om at udbygge dit setup til det helt store atmos opsætning, så kan du sagtens nøjes med 6011. Har selv lige købt den også, og stod også og vaklede mellem de to modeller. Men jeg besluttede at merprisen ikke kunne forsvares, i forhold til mit behov, og jeg køre endda med en lidt kraftigere opsætning end den du har. Og jeg mangler bestemt ikke power fra 6011 ;)
Og som Jacobe nævner, så er det en fuldstændig latterlig pris for den reciever, du for virkelig meget for pengene! |
||
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse |
||
Flarup
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Randers NV Status: Offline Point: 794 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Takker for jeres svar
Jeg får næppe (læs min kone) lyst til at få større højtalere 😀 så prøver Sr6011 Hvad med HEOS kan købe en enhed Als Sonos ZP90 som kan tilsluttes receiveren ? |
||
Med Venlig Hilsen
Flarup |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En ekstern heos enhed er (i mine øjne) ikke særligt smart.
Heos er på samme via som sonos kun smart, hvis man kun skal styre med den pågældende app og ikke skal til at tænde og slukke med en anden app/fjernbetjening også. Klaus |
||
HomeTheater
Super bruger Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også lige købt marantz sr6011 til 5500,det er jo en no brainer, til den pris. Og med nyeste firmware understøtter den også Dolby vision.
Den spiller meget fint op i min biograf, med et 7.1 monitor audio setup. |
||
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ville også spare pengene og gå efter en 6011. En forskel/fordel ved 7011 er dog at den kan køre med et spejlet HDMI output hvis man har både TV og projektor såvidt jeg husker. 6011 har godt nok to HDMI outputs, men det er til hver sin Zone.
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er faktisk en ret væsentlig detalje, godt at den kom med. |
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
damkel
Bruger Oprettet: 22-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har haft to forskelllige hjemme og på ingen af dem lykkedes det mig at få det til at virke, jeg ville ellers gerne af med min hdmi splitter.. Men, hvad med lydkvaliteten og effekter i surround, er den ens på de to modeller? |
||
Hounddog
Bruger Oprettet: 10-Marts-2008 Sted: 8660 Status: Offline Point: 53 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvorfor har du brug for en HDMI splitter?
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |