|
Tv til mødelokaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DesrAw ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-December-2017 kl. 10:38 |
Hej alle sammen
Jeg er på udkig efter 3 tv til 1 showroom og 2 mødelokaler i hhv. 1x75-85" og 2x65-75". Jeg har ikke de store krav hertil, men skal selvfølgelig fungere godt når diverse tv tilsluttes, så det kræver vel en god opløsning? Har i nogen anbefalinger til hvilke tv jeg kunne vælge. Det skal siges at jeg så vidt muligt har stort fokus på pris. Alle input er yderst værdsatte! På forhånd tak. Vh Silas
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel sagtens til presentations brug hvor en PC tilsluttes, så kan der jo udover HDMI også være brug for VGA så det skal der er.v.t være opmærksom på. Da det næppe skal være UHD, så er opløsningen jo 1920x1080 hvilket en PC også kan. Hvilket budget er der til indkøb.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Forbindes med et langt HDMI kabel og adaptere til DVI, DP osv (ingen VGA, det er fravalgt). Ingen bøvl med trådløse dimser, kabel virker hver gang ![]() Det fungerer rigtig godt. |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
tag fat i en forhandler som ved noget om det. - nogle af dem kan også hjælpe med at gøre det lidt pænt, måske endda sørge for at kabler bliver skjult - og vigtigst af alt - er det virkelig et TV eller bare en skærm du har brug for? Kabling virker altid - også til prisen. Derfor kan man nogle gange godt tillade sig lige at kigge på at få det gjort bare en smule professionelt så man ikke vælter rundt i kabler.
|
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Og overvej hvor mange timer om dagen tvét skal brænde.
Kig efter digital signage skærme, de er lavet til højt forbrug, og samtidigt er der ofte 3 års garanti med next business day service. Det er ikke sjovt at stå uden skærm i et mødelokale i 3 uger fordi du sparede 2000kr under indkøbet af skærmen. Kontakt evt. mig på en PM hvis du har behov for hjælp til en løsning.
|
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Jeg er helt enig med Clement. Kontakt et AV firma og få dem til at komme med forslag. Jeg f.eks lige monteret 2 stk Samsung ME75 Digital Signage skærme til 17.500 kr stykket (ex moms). Så Pro skærme er ikke så dyre endda. J |
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1042 |
Nu ved jeg ikke hvad lokalerne skal bruges til men det kan hurtigt blive dyrt at vælge en billig løsning på skærme til mødelokalet. Skal medarbejdere bruge tid på at fjernbetjening og inputvalg samt finde adaptere osv til deres PC går der hurtigt 10 minutter hver gang 2 møder per lokale om dagen med 4 deltagere bliver til 80 timer om måneder eller 2.880 timer over 3 års periode som skærme typisk afskrives med. Det er derfor man typisk hyrer et AV firma til at lave en lækker installation med noget brugerflade medarbejderne forstå.
|
|
![]() |
|
DesrAw ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Status: Offline Point: 8 |
Jeg er overvældet over alle jeres svar. :) Mange tak.
Jeg er enig i at det højst sandsynligt bedre kan betale sig at købe professionelle skærme og budgettet er nok mellem 8-15K per skærm i snit. Jeg har intet behov for tv funktionalitet, så store PC skærme ville være at foretrække, men jeg kunne bare ikke finde disse. Jeg handler normalt alt vores IT hos Dustin, men deres viden på dette område var meget sparsomt. Jeg har selv folk, som kan ophænge, trække ledningen osv. Så jeg skal vel bruge en forhandler, som med forståelse for mit budget og behov, kan anbefale de rigtige skærme til den korrekte pris uden alt muligt tillægsgøjl. Har i nogen anbefalinger til "AV firma"/forhandler? En har anbefalet Atea. Andre anbefalinger? På forhånd tak!
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1042 |
Hvis du skriver en PM kan mit arbejde godt guide dig til et par billige skærme
![]() |
|
![]() |
|
Det er endt med følgende:
2x Philips 65DBL4050D/00 1x 75BDL3000U Tak til alle for input.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |