recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv til mødelokaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv til mødelokaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DesrAw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-August-2008
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DesrAw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv til mødelokaler
    Sendt: 01-December-2017 kl. 10:38
Hej alle sammen

Jeg er på udkig efter 3 tv til 1 showroom og 2 mødelokaler i hhv. 1x75-85" og 2x65-75".

Jeg har ikke de store krav hertil, men skal selvfølgelig fungere godt når diverse tv tilsluttes, så det kræver vel en god opløsning?

Har i nogen anbefalinger til hvilke tv jeg kunne vælge. Det skal siges at jeg så vidt muligt har stort fokus på pris.

Alle input er yderst værdsatte!

På forhånd tak.

Vh Silas
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 11:29

Det er vel sagtens til presentations brug hvor en PC tilsluttes, så kan der jo udover HDMI også være brug for VGA så det skal der er.v.t være opmærksom på. Da det næppe skal være UHD, så er opløsningen jo 1920x1080 hvilket en PC også kan.
Hvilket budget er der til indkøb.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1575
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af DesrAw DesrAw skrev:

Hej alle sammen

Jeg er på udkig efter 3 tv til 1 showroom og 2 mødelokaler i hhv. 1x75-85" og 2x65-75".

Jeg har ikke de store krav hertil, men skal selvfølgelig fungere godt når diverse tv tilsluttes, så det kræver vel en god opløsning?

Har i nogen anbefalinger til hvilke tv jeg kunne vælge. Det skal siges at jeg så vidt muligt har stort fokus på pris.

Alle input er yderst værdsatte!

På forhånd tak.

Vh Silas
Vi har et 55" Sony 4K i et mindre mødelokale.
Forbindes med et langt HDMI kabel og adaptere til DVI, DP osv (ingen VGA, det er fravalgt). Ingen bøvl med trådløse dimser, kabel virker hver gang LOL

Det fungerer rigtig godt.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 12:32
tag fat i en forhandler som ved noget om det. - nogle af dem kan også hjælpe med at gøre det lidt pænt, måske endda sørge for at kabler bliver skjult - og vigtigst af alt - er det virkelig et TV eller bare en skærm du har brug for? Kabling virker altid - også til prisen. Derfor kan man nogle gange godt tillade sig lige at kigge på at få det gjort bare en smule professionelt så man ikke vælter rundt i kabler.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 13:42
Og overvej hvor mange timer om dagen tvét skal brænde.

Kig efter digital signage skærme, de er lavet til højt forbrug, og samtidigt er der ofte 3 års garanti med next business day service.

Det er ikke sjovt at stå uden skærm i et mødelokale i 3 uger fordi du sparede 2000kr under indkøbet af skærmen.

Kontakt evt. mig på en PM hvis du har behov for hjælp til en løsning.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Og overvej hvor mange timer om dagen tvét skal brænde.

Kig efter digital signage skærme, de er lavet til højt forbrug, og samtidigt er der ofte 3 års garanti med next business day service.

Det er ikke sjovt at stå uden skærm i et mødelokale i 3 uger fordi du sparede 2000kr under indkøbet af skærmen.

Kontakt evt. mig på en PM hvis du har behov for hjælp til en løsning.

Jeg er helt enig med Clement. Kontakt et AV firma og få dem til at komme med forslag. Jeg f.eks lige monteret 2 stk Samsung ME75 Digital Signage skærme til 17.500 kr stykket (ex moms). Så Pro skærme er ikke så dyre endda.

J
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2017 kl. 17:00
Nu ved jeg ikke hvad lokalerne skal bruges til men det kan hurtigt blive dyrt at vælge en billig løsning på skærme til mødelokalet. Skal medarbejdere bruge tid på at fjernbetjening og inputvalg samt finde adaptere osv til deres PC går der hurtigt 10 minutter hver gang

2 møder per lokale om dagen med 4 deltagere bliver til 80 timer om måneder eller 2.880 timer over 3 års periode som skærme typisk afskrives med. 

Det er derfor man typisk hyrer et AV firma til at lave en lækker installation med noget brugerflade medarbejderne forstå.    
Til top
DesrAw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DesrAw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 10:22
Jeg er overvældet over alle jeres svar. :) Mange tak.

Jeg er enig i at det højst sandsynligt bedre kan betale sig at købe professionelle skærme og budgettet er nok mellem 8-15K per skærm i snit.
Jeg har intet behov for tv funktionalitet, så store PC skærme ville være at foretrække, men jeg kunne bare ikke finde disse.

Jeg handler normalt alt vores IT hos Dustin, men deres viden på dette område var meget sparsomt.

Jeg har selv folk, som kan ophænge, trække ledningen osv. Så jeg skal vel bruge en forhandler, som med forståelse for mit budget og behov, kan anbefale de rigtige skærme til den korrekte pris uden alt muligt tillægsgøjl.

Har i nogen anbefalinger til "AV firma"/forhandler? En har anbefalet Atea. Andre anbefalinger?

På forhånd tak!
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 16:38
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1042
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2017 kl. 21:06
Hvis du skriver en PM kan mit arbejde godt guide dig til et par billige skærme Thumbs Up
Til top
DesrAw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DesrAw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 10:51
Det er endt med følgende:

2x Philips 65DBL4050D/00
1x 75BDL3000U

Tak til alle for input.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu