recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken billig projektor kan anbefales?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken billig projektor kan anbefales?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken billig projektor kan anbefales?
    Sendt: 07-December-2017 kl. 16:24
Hej.

Da min gamle Sanyo Z3000 lyser ved lamp replacement, og det ikke ser ud til at Amazon får skaffet den pære jeg har bestilt, for snart 3 måneder siden, så overvejer jeg en ny billig projektor, da jeg ikke vil give for meget, da jeg senere vil have en 4K.

Jeg har kig på Benq W2000, Optoma HD39, men jeg kan ikke finde så meget på Optoma HD39, og det er den jeg kigger mest til.

Så er der nogle der kan fortælle om de 2, eller om der er andre jeg kunne kigge efter, omkring den pris.

Det er næsten kun til film, og en smule Xbox One X og PS4 Pro, men til dem bruger jeg mest mit tv.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2017 kl. 23:47
Jeg har en W2000, men ved ikke hvad jeg skal fortælle, som ikke allerede er blevet fortalt ...? Men hvis du har specifikke spørgsmål skal jeg svare efter bedste evne. Er dog på ingen måde projektor-ekspert, det er blot min anden projektor.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 04:18
Brugt Sony HW40/50 eller JVC X30.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schjelde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 07:44
Benytter du lens shift i dag ? Hvis ja så kig på brugt jvc x30.
Fordelen er fantastisk projektor og pris ift. De andre du nævner men ulempe er der helt sikkert ikke er garanti.

På dba.dk er der en brugt Epson tw9200 som har stor lens shift og er meget lysstærk med godt billede. Der er endda garanti på den.

Begge mere lydsvage og bedre end dem du nævner.

Har selv for mange år siden haft en sanyo som din og vær OBS på hvor meget de andre larmer.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 07:49
Jeg ville holde mig fra JVC X30/X35. De har meget begrænset lysoutput hvilket jeg synes giver et utroligt kedeligt billede.

En brugt Sony HW40/45/50/55/65 (Beklager de mange modelnavne :)) ville jeg helt sikkert anbefale. BenQ W2000 mener jeg heller ikke du går galt i byen med. BenQ vil være skarpere end Sony hvor Sony vil have bedre kontrast.
Til top
ALaursen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2014
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ALaursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 08:12
På trods af Jonas_h udtalelse vil jeg slå et slag for min salgsannonce angående en JVC X30.

Projektor, JVC X30 3D. – købt dec. 2011.

Pære nr. 2 - 1612 timer. Fungere perfekt.

92” fast rammelærred, greyline – har brugsspor.

3D emittor

2 stk. JCV 3D briller.

Chief sikkerheds ophæng

ISF kalibreret (til vores stue)

Da du allerede ejer projektor har lærredet nok ingen interesse, så et mindre nedslag taler vi om.

Hvis det har din interesse så kontakt mig endelig.

I bedste mening

Andreas

(nå ja, og salget sker fra Vallensbæk – lidt langt fra Odense. )

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 10:51
Tak for jeres input.

Jeg vil helst have nyt, og især fra Hifi klubben, da de yder 2 års garanti på pæren, og jeg så derfor ikke skal tænke på pære skift eller noget andet, indtil at jeg nok vælger en 4K projektor.

Min egen har lige rundet 2000 timer, og den føler jeg er blevet lidt svag i lys styrken, og har derfor helst ikke lyst til at købe en brugt, som har kørt mange timer.
Jeg har ikke helt udelukket brugt, men den skal bare ikke være så gammel igen.

Jeg kan da helt sikkert også godt lide den X30, og den Epson tw9200, men er som sagt ikke så glad for tanken om, at jeg igen efter kort tid kan risikere at skulle tænke på pære skift igen.

Jeg bruger lens shift lodret, så det er vigtigt, og så vil jeg gerne have 3D.

Der er også Epson EH-TW6700, ville den være bedre end de 2 andre som at jeg nævner?

Edit: Men i forhold til min gamle, så vil det vel ikke være et skridt tilbage med de 3, andet end de larmer mere, og ikke har så god lens shift?

Redigeret af Susperia - 08-December-2017 kl. 10:57
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg ville holde mig fra JVC X30/X35. De har meget begrænset lysoutput hvilket jeg synes giver et utroligt kedeligt billede.

Jeg mangler bestemt ikke lys på 108". Jeg har også kørt med Sony i seks uger, og det var da fint med mere lys, men de negative sider ved den vejede højere for mig.

Redigeret af Naiera - 08-December-2017 kl. 12:44
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2017 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg mangler bestemt ikke lys på 108". Jeg har også kørt med Sony i seks uger, og det var da fint med mere lys, men de negative sider ved den vejede højere for mig.
Så bunder det nok ud i smag og behag. Jeg har manglet lys alle de gange jeg har set en JVC X30/X35.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 02:28

Jeg endte med at bestille en Epson TW6700.

Den har ikke automatisk linse beskytter, som Z3000 havde, så jeg gider ikke sætte den lille beskytter på som følger med TW6700.
Så jeg kommer nok til at rense linsen engang imellem, så hvad bruger i andre til det?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 10:50
En Sterling renseserviet til briller må være udmærket
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 13:15

Tak Kampus, det kunne da være en mulighed :-)

Er bare lidt i tvivl, når der står sådan her (Sterling BrilleRens er engangsservietter med rensemiddel) da jeg ikke ved hvor godt det er med rensemiddel?
For ellers er det jo en billig løsning, 30kr, og så kan den renses 80 gange :-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu