|
Webshop afslører adresse |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
Thomas.T
Bruger Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-December-2017 kl. 23:30 |
Ville bestille et par dvder i en dansk webshop. Har tidligere handlet hos dem (4-5 år siden). Da jeg indtaster min mailadresse, vises min privatadresse automatisk. Prøvede efterfølgende med min kærestes mailadresse - samme resultat. Hun har også tidligere handlet hos dem.
På den måde kan deres 'indkøbsvogn' jo fungere som et opslagsværk, hvor en mailadresse kan hente en privatadresse i deres system. Jeg synes ikke jeg bærer den strammeste sølvpapirshat. Men jeg bryder mig ikke om at kunders oplysninger, i princippet, er offentligt tilgængelig. Og da slet ikke hos en tilfældig webshop. Der kan jo være mange gode grunde til at nogle vælger hemmeligt nummer og adressebeskyttelse. Jeg er slet ikke i tvivl om at webshoppen (og kunder?) ser det som en fin service. Men er det overhovedet lovligt at den slags oplysninger kan hentes (uden brug af user/password)? |
|
alyz
Guld medlem Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min ikke oplysningens ligger i en cookie på din computer/bruger, så dette ikke virker for andre besøgende?
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
MaXer
Guld medlem Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1958 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kan jeg ikke sige noget om den specifikke webshop, da jeg ikke ved hvilken det er. Men har været ude for det før, og har haft samme tanker, både mht sikkerhed og cookies. Her fungerede det på tværs af computere, så det var ikke cookie-baseret. |
|
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ah, du skal nok af med sølvpapirshatten :-) Du har en cookie liggende på din maskine, der letter dine indtastninger. Prøv det samme på dit arbejde, der sker det samme ikke. go' dag!
|
|
Thomas.T
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en helt ny PC. Så ingen cookie eller autoudfyldning af formularer.
|
|
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil have os til at tro, at det ikke er dig der laver fejlen, ja så bliver du jo nødt til at fortælle hvilken webshop det er..
Derudover, så kan det sagtens være din browser som tager info med videre til andre computere.. F.eks. flytter chrome utrolig meget rundt, således at jeg er tæt på at have den samme oplevelse, også selvom jeg aldrig har brugt den pågældende computer før. |
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Chrome viser det, hvis det er formular oplysninger som du har haft indtastet før.
|
|
ridderdk
Guld medlem Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes ikke Thomas har givet udtryk for han er logget på med en google account. Det er ret vigtigt i den sammenhæng, hvis det altså ikke er cookies.
|
|
Thomas.T
Funktioner
Tak(0)
|
Har også prøvet i Chrome, hvor jeg aldrig har været logget ind. Og min kæreste, hvis email også hentede hendes adresse, har aldrig brugt min computer.
Prøv selv på gucca.dk - hvis I har handlet der før...eller har lyst til at se om nogle af jeres venner har ;-) Redigeret af Thomas.T - 06-December-2017 kl. 16:44 |
|
DanishBacon
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gucca er desværre ikke den eneste butik, som har den uheldige "kundevenlige" feature...
|
|
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|
Thomas.T
Funktioner
Tak(0)
|
TAK! Har nemlig oplevet det tidligere på andre sider. Men troede bare det var cookies, autofuldførelse eller andet. Men dette var, som skrevet, på en helt frisk maskine i forskellige browsere. Og så tilbage til selve spørgsmålet; Er det lovligt? |
|
minusop
Guld medlem Oprettet: 27-December-2007 Sted: 2665 Status: Offline Point: 511 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sygt! Prøvede lige med en tilfældig gmail adresse, og fik en person frem i Esbjerg :) Så nu kender jeg hans mail - og ved hvor han bor ... har aldrig selv handlet på gucca.
|
|
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!
|
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |