recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera til amatørfilm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKamera til amatørfilm

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
easyrambo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2006
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Kamera til amatørfilm
    Sendt: 22-November-2006 kl. 20:39

Hej, jeg er helt ny i forumet. Jeg er på udkig efter et helt nyt kamera, og under min søgning fandt jeg frem til dette forum. Jeg har så kigget forumet igennem og fundet rigtig meget brugbar information, men alligevel mangler jeg lige det sidste.

Jeg har brug for et kamera til både familie brug, men også til amatørfilm optagelser. Jeg er ikke på udkig efter noget dyrt og fancy, derfor synes jeg det er oplagt at vælge et MiniDV kamera, som jeg har læst mig til at skulle optage i rigtig godt kvalitet, m.m. der er nogle der kan overbevise mig om at det er et forkert valg.

Jeg har fundet frem til nogle krav, som burde dække mit behov som amatør filminstruktør.

- Der skal være mulighed for at tilslutte ekstern mikrofon, og universal stativ

- DV in (altså mulighed for at overføre til computeren via FireWire)

- Manual fokus

- Mulighed for at instille hvidbalancen (helst manuelt, dvs. ved at filme noget vidt på lokationen og angive det til at have farven hvid)

Mit budget ligger på max. omk. 5.000kr og helst mindre hvis det er muligt at opfylde mine behov. Flere brugere anbefaler et 3CCD kamera, hvad er dette? Burde mit kommende kamera understøtte dette? Hvilket kamera ville i anbefale?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 17:47
er der virkelig ingen der kan hjælpe?
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2006 kl. 17:58

Hej!

Er ikke expert på området,men er selv den lykkelige ejer af et SONY dv kamera.Jeg har haft det siden 99(dengang det kostede "skjorten")-og har altid været imponeret over kvaliteten på det.

Ved også at PANASONIC laver noget rigtigt godt.

Men husk:Lad endelig være med at købe det for småt(det gjorde jeg)-det er ikke godt at holde om,og de små mål gør at mikrofon og betjeningsknapper kommer til at sidde for tæt sammen,med det resultat at du hele tiden hører lyden af dine fingre som fumler rundt på kameraet.

Mit er et "højkant" design-køb hellere et "liggende" design...hvis du forstår.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 09:42

Hejsa

Jeg har et gammelt DV kamera som vi fik i 1999. Og som skrevet kostede det bare kassen. Det er et Sony TRV9 mener jeg det hedder. Det har vi været meget tilfreds med. Det har dog nu en defekt dv-out port. Noget rigtig møj. Men det var vist min egen skyld den port gik i stykker.

Jeg overvejer stærkt et Sony 94 model. Det er med 3CCD chip og optaget på bånd. Det koster omkring de 4000.- og har en optagekvalitet der er bedre end det jeg har nu og det er ikke ringe. Har haft det i hånden og det virker umiddelbart helt fint. Dog ikke så lækkert udført som det jeg har nu, da det virker mere plastik aktigt.

Men i den prisklasse er jeg ikke i tvivl om det skal være det.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 10:15

Hej igen.

Jeg ved at i den lavere ende af pris scalaen-vinder PANASONIC rigtig mange test på billedkvaliteten.

Skulle jeg selv vælge nyt idag,blev det formentlig et af disse-eller Sony.

Men mit SONY kører stadig upåklageligt,og så er det jo ikke let at få en IAèr igennem derhjemme!!

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 10:20

Hej!

Dette er et fedt kamera til prisen(under 6k de rigtige steder)

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 12:08

dejligt at der endelig er kommet gang i tråden. Det er nogle gode forslag i er kommet med, men der er lige en ting der nager mig.

Hvor godt er 3CCD, og hvad er alternativerne? I hvilket format optager det, og er det ikke godt nok 16:9, der er den de fleste bruger?

Og hvad med sådan noget som lyd? Hvor god er mikrofonen?

lrev på jobbet> Hvilket sony kamera bruger du?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 12:13
ps: du har ikke skrevet navnet på det kamera, du har oploadet billedet af
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af easyrambo easyrambo skrev:

Hvor godt er 3CCD, og hvad er alternativerne? I hvilket format optager det, og er det ikke godt nok 16:9, der er den de fleste bruger?

Såvidt jeg har forstået giver 3CCD bedre farver, men er til gengæld mindre lysfølsomme end 1CCD. Så hvis det er primært indendørs/aften som det skal bruges til, er 3CCD ikke nødvendigvis altid det bedste valg.

Kig evt. her for bedste valg i forskellige pris kategorier:

http://www.camcorderinfo.com/content/CamInfo-Selects-2006.ht m

Til top
escand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-December-2006
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 13:44

Hej, jeg er helt ny i forumet. Jeg er p� udkig efter et helt nyt kamera, og under min s�gning fandt jeg frem til dette forum. Jeg har s� kigget forumet igennem og fundet rigtig meget brugbar information, men alligevel mangler jeg lige det sidste.

Jeg har brug for et kamera til b�de familie brug, men ogs� til amat�rfilm optagelser. Jeg er ikke p� udkig efter noget dyrt og fancy, derfor synes jeg det er oplagt at v�lge et MiniDV kamera, som jeg har l�st mig til at skulle optage i rigtig godt kvalitet, m.m. der er nogle der kan overbevise mig om at det er et forkert valg.

Jeg har fundet frem til nogle krav, som burde d�kke mit behov som amat�r filminstrukt�r.

- Der skal v�re mulighed for at tilslutte ekstern mikrofon, og universal stativ

- DV in (alts� mulighed for at overf�re til computeren via FireWire)

- Manual fokus

- Mulighed for at instille hvidbalancen (helst manuelt, dvs. ved at filme noget vidt p� lokationen og angive det til at have farven hvid)

Mit budget ligger p� max. omk. 5.000kr og helst mindre hvis det er muligt at opfylde mine behov. Flere brugere anbefaler et 3CCD kamera, hvad er dette? Burde mit kommende kamera underst�tte dette? Hvilket kamera ville i anbefale?

Til top
escand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 13:45

Hej, jeg er helt ny i forumet. Jeg er på udkig efter et helt nyt kamera, og under min søgning fandt jeg frem til dette forum. Jeg har så kigget forumet igennem og fundet rigtig meget brugbar information, men alligevel mangler jeg lige det sidste.

Jeg har brug for et kamera til både familie brug, men også til amatørfilm optagelser. Jeg er ikke på udkig efter noget dyrt og fancy, derfor synes jeg det er oplagt at vælge et MiniDV kamera, som jeg har læst mig til at skulle optage i rigtig godt kvalitet, m.m. der er nogle der kan overbevise mig om at det er et forkert valg.

Jeg har fundet frem til nogle krav, som burde dække mit behov som amatør filminstruktør.

- Manual fokus

- Mulighed for at instille hvidbalancen (helst manuelt, dvs. ved at filme noget vidt på lokationen og angive det til at have farven hvid)

Mit budget ligger på max. omk. 5.000kr og helst mindre hvis det er muligt at opfylde mine behov. Flere brugere anbefaler et 3CCD kamera, hvad er dette? Burde mit kommende kamera understøtte dette? Hvilket kamera ville i anbefale?

Til top
escand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 13:46

- Manual fokus

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu