|
Bloker webadresse i router |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-December-2017 kl. 10:34 |
Hej Alle.
Jeg vil gerne blokere adgangen til youtube's website på sønnens tablet. Selve Youtube's app er gemt langt væk. Men han finder frem til websitet gang på gang. Jeg har en af Yousee's Sagemcom Fast 3890 routere med admin adgang. Jeg har så forsøgt at blokere hans adgang fra hans tablet's MAC adresse. Se billede: ![]() Hvis jeg IKKE vælger "Enabled advanced filtering", hvor man så kan skrive en adresse, så blokere den alt trafik på hans tablet. Så funktionen virker fint nok. Men, når jeg hakker i fluebenet, og så skriver en adresse, f.eks. www.youtube.com eller m.youtube.com, så blokere den ikke siden overhovedet. Er der nogen der ved, hvordan dette skal sættes op ? På forhåd tak.
Redigeret af alyz - 10-December-2017 kl. 10:35 |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kræver jo viden om sagemcom's modems og UI for at vide det, men umiddelbart ville jeg sige det ser nogenlunde rigtigt ud.
Dog - uden at skabe en eller anden furore omkring børneopdragelse - forbud virker sjældent særligt godt. Forståelse er langt vigtigere, med mindre der er sim-kort i ipad'en og han bruger al data på youtube. (men så virker det heller ikke i routeren :)) |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Det virker så bare ikke når jeg skriver en url adresse.
Har prøvet *.youtube.com også |
|
|
![]() |
|
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 791 |
Det er https, som øderlægger det hele. Kan du blokere på ip-adresser?
|
|
![]() |
|
TiXe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Gør det på hans iPad istedet for .
under indstillinger -> begrænsninger -> websteder
|
|
![]() |
|
Det er er lenovo tablet, tror ikke den har muligheden.
Har forsøgt at ændre hosts filen, men kan ikke gemme den. Tak vil prøve med Youtubes ipadresse i stedet. Tænkte ikke lige den vej :-) |
|
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Det er lige meget, der er tusinde veje omkring med sider der kan åbne youtube når det er blokkeret.
Her er bare en stak af de sider der kan omgå din blokering. Det er næsten umuligt at blokere for sådanne noget, også derfor mange folkeskole ikke blokerer mere da eleverne er så kreative at de nok skal komme omkring et filter.
Jeg vil også mene at opdragelse er vejen frem. |
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Skriv start port 1 og endport 65535, lige pt blokerer du ikke på https porten som default er 443
|
|
![]() |
|
Det virkede med den rigtige port i stedet for 80, tænkte ikke lige på https
Tak for hjælpen. Til info - jeg burde have skrevet det tidligere - så er han 3 år. Så regner ikke lige med at han foreløbelig omgår sådan en spærring via vpn eller lign. :-) |
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Vær opmærksom på at der er en masse filter-funktioner og konfigurationsmuligheder på YouTube - møntet på små børn - men blot 3 år gammel, så løber de selvfølgelig nok hurtigt ind i indhold, der ikke lige er alderssvarende...
|
|
![]() |
|
Ja han har tidligere kommet til at trykke sig ind på videoer, som ikke var så passende ;-)
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |