|
Fyrværkeri |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-December-2017 kl. 14:29 |
Jeg har altid syntes fyrværkeri markedet er en jungle. Jeg aner generelt ikke om jeg gør et kup eller køber katten i sækken. Så jeg tænkte om der var nogen der måske havde nogen erfaringer eller indsigt i området og kunne komme med nogle anbefalinger til producent eller forhandler?
|
|
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tag i Tivoli og se noget fantastisk fyrværkeri og spar en masse penge.
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Nu er det jo ikke hele Danmark der bor på Sjælland. Så dit forslag vil nok netto koste mig mere end det fyrværkeri jeg vil købe. Desuden har jeg to drenge der nok syntes dit forslag er rimelig kedelig og rimelig irrelevant i forhold til hvad jeg spurgte om.
Redigeret af Silentbob - 20-December-2017 kl. 17:35 |
|
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
Jeg har ikke købt fyrværkeri i 15 år, men så vidt jeg kan forstå får man ikke noget ud af at købe de største raketter på markedet. Der må kun være 75 gram NEM (netto eksplosiv mængde) i en raket, og når den er større kræves mere af de 75 tilladte gram til at få den i luften.
Jeg mindes at der for nogle år siden var nogle der skar en kugleraket over. Der var en masse luft og så en meget mindre kugle med krudt inden i. Men det imponerer jo nok drengene når den er stor.... Der hvor man får mest for pengene er ved batterierne. Redigeret af kaizer - 20-December-2017 kl. 18:37 |
|
![]() |
|
Mange tak for input
|
|
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg holder mig til batterier, da jeg synes de giver mest valuta for pengene.
Vejret er næsten altid diset og det er skidt for raketter. Så har jeg hørt at Aldi skulle give meget valuta for pengene. Ikke fordi jeg har prøvet. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3848 |
Holder mig også til batterier. Og kikker på de videoer som der er på de enkelte sider. Der kan være stor forskel på 2 typer batterier der koster det samme (fra samme producent)
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Preps ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Odense Status: Offline Point: 456 |
Helt klart batterier.
Kig på NEM værdien, jo højere værdi, jo mere krudt. Bilka plejer at have fornuftige priser, og udemærkede familieposer, hvis drengene skal have noget mindre at skyde af. "Frit valg 2 poser 500" tilbuddet på side 130 i den aktuelle avis, har min dreng købt (en af hver), og er et fornuftigt blandet udvalg til en ok pris. |
|
![]() |
|
Ufio ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
Jeg har købt i Bilka blandet raketter batterier familiepose ca. 5kg nem godt 2000kr
|
|
![]() |
|
Jeg siger mange tak for input.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg har aldrig hørt om NEM begrebet før. Det er lækkert med en rettesnor.
Fandt en batteri/raket pakke med NEM på 1,44 kg til 400 kr ved T. Hansen. Det lyder umiddelbart som et godt tilbud.
|
|
|
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Lige præcis T. Hansen er nok den fyrværkerisælger, som på en gang yder den bedste service (har videofilm af alle deres ting, så man kan se hvad man får) og har den dårligst moral. De har haft flere møjsager med at de har solgt fyrværkeri, som sikkerhedsstyrelsen havde nægtet godkendelse. De har bl.a. ompakket ulovligt fyrværkeri, så det pludselig skiftede navn og godkendelsesnummer til godkendt fyrværkeri.
![]() Kilde: https://www.dr.dk/nyheder/indland/t-hansen-direktoer-har-tidligere-set-stort-paa-sikkerheden-pakkede-ulovligt - men Google løs, og find mange flere artikler om dem.
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |