|
75" TV eller 109" Projektor? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2017 kl. 06:10 |
|
Hej.
Først glædelig jul. :-) Jeg står og skal til at opgradere mit stuealter lidt. Mit budget er ca 15.000 og jeg har sat 65" OLED på som en joker da denne godt nok koster mere men formentlig falder i pris nu her hvor næste års model kommer. Så hvad ville du vælge?
Redigeret af kenneth85 - 26-December-2017 kl. 06:11 |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
JaAndersen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har bio rum med projektor og et 55 Oled i stue
Bruger nærmest kun stuen da billedet er så meget bedre :-) |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
|
Ja. Jeg har bare ikke plads til et bio rum desværre. Og har altid gerne ville have en projektor.
Men samtidig så er prisen på store tv også ved at være så gunstig at det måske er at foretrække. Hvilket jeg kan se langt de fleste af jer syntes. |
||
|
||
![]() |
||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
|
Og det må være fordi de fleste ikke har siddet og set på et ordentligt projektor setup
|
||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Online Point: 6286 |
|
Jeg synes at 65" er for småt ved 4,3m afstand , så har stemt 75"
MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
|
Jeg ville vælge tv.
Langt mere praktisk end en projektor. |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6329 |
|
En fladskærm er mere praktisk
Kun en projektor leverer det store filmbillede Så må man prioritere, hvad der er det vigtigste ![]() Har selv haft projektor i 15 år Redigeret af jake51 - 26-December-2017 kl. 10:40 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
|
Hvorfor er det mere praktisk? Jeg er gået væk fra kabel og har bare et Apple tv og en Sonos soundbar. For mig ville et tv dog være mere praktisk i den forstand at det kan bruges i dagslys uden at mørklægge hele stuen. :-) |
||
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
|
Du har selv svaret. |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Hvis ikke dedikeret rum, eller som du skriver ønsker en mørklagt stue. Så vælg tv.
Vi har haft projektor herhjemme for nogle år tilbage, men solgte det grundet flytning. Nu har vi besluttet vente til børnene er flyttet hjemmefra, hvis vi skal have det tilbage, grundet ikke dedikeret rum. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Valde1936 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
|
Vi har begge dele, hos os er det afgørende helt klart sofaen, i stuen har vi gardiner - ikke decideret mørklægning. Og ja billedet står bedre når der er helt mørklagt, men det gør sig gældende for tv såvel som projektor.
Du er den eneste der kender dit eget behov, i mit hjem er vi oftest ude når der er solskin i Maj-August, resten af året er der tidligt mørkt, så i forhold til vores behov er det ikke mørklægning der er problemet. Det kommer nok også an på hvem du bor sammen med... En trist dag som idag har vi ikke trukket gardinerne for Du kan få en 4K projektor for under 12.000kr, det du taber på kontrastniveau vindes på tilbage på de 120” - men det er i sidste ende personlige præferencer der afgør hvad der er bedst for dig (Jer) |
||
![]() |
||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2031 |
|
Går og lurer på at opgradere fra D-ILA til OLED, men siden jeg så et 75" TV må jeg indrømme at jeg blev voldsomt skuffet over størrelsen. Det hang ved siden af et 65 tommer og størrelsesforskellen var imho ret uvæsentligt (Jeg havde håbet det havde gjort noget mere) - Begge størrelser er alt for små når man er vant til at se på 123 tommer. Sidder aktuelt og skal med stuens indretning i øvrigt fortsat sidde ca 3,5 meter fra billedet. Der er både 65 og 75 tommer alt for småt. Så jeg har indstillet mig på at jeg må vente med at kunne gøre noget til der kommer et >100 tommer OLED eller Micro-LED TV (om det ellers bliver lige så godt) på markedet og det bliver til at købe med menneskepenge. Har også tidligere overvejet et 86 tommer QLED, men betragter det med hvad jeg har set og med et lyskontrolleret rum at gøre godt med, reelt som et trin ned i både overall billedkvalitet og størrelse.
Redigeret af TBC1 - 27-December-2017 kl. 07:43 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |