|
LG W7 med appletV og Sonos |
Besvar |
Forfatter | |
JensJ200
Super bruger Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2018 kl. 10:33 |
Mine forældre kigger på nyt TV setup, og har forelsket sig i LG W7, hvilket er forståeligt
Ingen af dem er særlig tekniske, og det der derfor meget vigtig at deres TV setup er nemt at bruge i hverdagen. De har to krav til tv'et: 1. De ser alt deres TV fra et AppleTV, og ønsker kun at bruge Apples fjernbetjening. 2. De har Sonos i hele huset, og ønsker nemt at kunne bruge LG W7's soundbar til Sonos. Jeg er helt sikker på, at 1 vil kunne fungere helt fint, men jeg er meget i tvivl om 2 vil virke. Har I et bud på det?
|
|
TiXe
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror de skal kigge sig om efter et tv uden soundbar og købe en Playbar til ..
det bliver noget forfærdeligt rod det andet, hvis det altså overhovedet kan lade sig gøre. Alle forbindelser til tvet sidder jo i den LG soundbar, så de kan vel ikke bare vælge den fra. og Sonos connect vil ikke virke i dette setup tror jeg
Redigeret af TiXe - 03-Januar-2018 kl. 10:54 |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver nok bøvlet... soundbar kan vist ikke adskilles fra tv’et og har kun lydinput fra mini Jack og hdmi... gad vide om tv’et ikke også skal være tændt for at få lyd fra soundbar... jeg ville købe et andet LG Oled og en sonos soundbar.
Redigeret af dr_schlemer - 03-Januar-2018 kl. 10:54 |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
W7 sidder ubehjælpeligt sammen med soundbar'en. Al elektronikken ligger deri, så de kan på ingen måde adskilles. Hvis man vil have anden lyd sat til et OLED-TV, så er det ikke W7 man skal kigge på (og W8 ser ud til at blive identisk).
Kombinationen med en ATV, Sonos Playbar og et LG OLED virker dog fuldstændig sømløst. Du kan styre det med Apple remoten, som kan tænde/slukke for TV og skrue op/ned for Playbar. Du skal blot fortælle ATV, at du har en remote den skal lære til at styre lyden, og så lærer du den IR-koderne fra en fjernbetjening. Smartest ville det faktisk være, hvis du lærte den koderne fra en remote som IKKE er en fra LG, så TV'et ikke reagerer på tryk (den vil vise et grimt ikon hver gang du trykker på volumen ellers). Så hvis du har en anden remote liggende, som du lige kan lære ATV i stedet, så programmerer du Playbar op bagefter til at reagere på disse knapper også. Hos os har jeg programmeret min ATV til at bruge IR-koder fra en Pioneer-fjernbetjening og det samme har jeg gjort med Playbar. Så reagerer TV'et (mit er et Sony) ikke på tryk på volumen. Redigeret af Torben Rasmussen - 03-Januar-2018 kl. 12:38 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
JensJ200
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for jeres gode svar!
Jeg er rimelig sikker på de vælger Sonos frem for et tyndt TV, selvom min mor godt nok har snakket meget om hvor tyndt det er Hvilket OLED tv skal jeg råde dem til at købe, B7 eller?
|
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
JensJ200
Funktioner
Tak(0)
|
Findes der en 2. generations Sonos Soundbar? Er det ikke stadig præcis den samme, som der kom i 2013?
|
|
Lightyear
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, det er den samme. Men den gør det nu meget godt - især med en Sonos Sub.
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alle OLED-modellerne har samme billedkvalitet, så om det er B, C, E, eller W, så vil de give samme kvalitet. Det er designforskelle, og så har E og W bedre lyd, samt en bedre remote (som så ikke skal bruges med ATV).
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |