recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død blæser i Sanyo PLV-Z3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død blæser i Sanyo PLV-Z3000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død blæser i Sanyo PLV-Z3000
    Sendt: 02-Januar-2018 kl. 19:28
Min trofaste Sanyo begyndte at lave shut-downs forleden, ganske uprovokeret.
Jeg kunne godt regne ud noget var galt. Jeg trak signalkablet ud af den og startede den igen. Det virkede fint og jeg kunne få menu frem, men så snart jeg satte HDMI kablet i igen og skiftede input, så slukkede den øjeblikkeligt. Jeg når lige at få 1-2 sekunders billede.

Så, jeg tænker det er en sensor der råber at noget er galt, som forårsager shutdown.

Jeg skiller den ad og kommer helt ind til alle 5 blæsere. Den ene reagerer ikke på 12v, så det kunne være synderen.

Hvor får man sådan en, uden at skulle vente på leverering fra Kina?
Aliexpress siger 20-40 dage og det har jeg ikke lyst til at vente på.

Part nummeret er: SF72h12-54E

Ja, jeg har overvejet at skifte/opgradere projektoren. Det gjorde jeg allerede for 6 måneder siden, men har holdt igen pga. usikkerhed omkring 4k vs e-shift.

PS: Jeg er behørigt imponeret over hvor lidt støv der var i en otte år gammel projektor.
Lampehuset havde en mængde fin sod-lignende støv, men der var næsten intet i resten af kabinettet. Kun lidt nullermænd omkring linse huset.

Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 06:17
Prøv AV-Huset i Næstved mener de har rep forpligtelserne på Sanyo prj.
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 15:02
Kvalitets tip! Tak for det :)

Jeg har faktisk bestilt en ny projektor (JVC DLA-X5900), men vil stadig forsøge at få liv i Sanyo'en.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2018 kl. 18:49
Jeg har altid sat pris på mine forskellige Sanyo projektorer så længe det varede - men skiftede til JVC 5000 sidste år og har aldrig set mig tilbage, så forbered dig på helt nye oplevelser med alle dine gamle film og en hel masse gåsehud når du har fået installeret / justeret din nye projektor.. Rigtig god fornøjelse..
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu