recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et spørgsmål mere angående afgifter/skat?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEt spørgsmål mere angående afgifter/skat?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mummifar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2006
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Emne: Et spørgsmål mere angående afgifter/skat?
    Sendt: 03-December-2006 kl. 17:17

Hey

Ville lige se om jeg kunne finde svar på et par spørgsmål som jeg er kommet på i løbet af eftermiddagen.

Det første omhandler de indbyggede højtalere i et LCD TV. Hvis man pt. ikke har råd til et surround sound sæt, lyder de indbyggede højtalere i LCD TV´ene godt nok til at de kan bruges til TV, video og spil, eller skal man ud og anskaffe sig et surround sound sæt, for at få en nogenlunde lyd? - Her tænker jeg specielt på Toshiba 32WL66Z ejere, da det er det TV jeg tænker på at købe, men andre må selvfølgelig også godt komme med input omkring spørgsmålet.

Det andet spørgsmål omhandler køb af TV i Tyskland. Jeg hørte tidligere en nyhed om at der nu blev lagt nogle ekstra skatter eller afgifter på varer fra Tyskland, som blev leveret til Danmark. Kun hvis man selv afhentede varen i Tyskland, slap man for skatter og afgifter.
Er dette rigtigt, i så fald, hvor meget er afgifterne på? - Eller er det bare mig der taler sort

På forhånd tak!

Redigeret af mummifar - 06-December-2006 kl. 21:50
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af mummifar mummifar skrev:

Hvis man pt. ikke har råd til et surround sound sæt, lyder de indbyggede højtalere i LCD TV´ene godt nok til at de kan bruges til TV, video og spil, eller skal man ud og anskaffe sig et surround sound sæt, for at få en nogenlunde lyd? - Her tænker jeg specielt på Toshiba 32WL66Z ejere, da det er det TV jeg tænker på at købe, men andre må selvfølgelig også godt komme med input omkring spørgsmålet.

Det kommer jo an på hvilke krav man har. Højttalere i TV er ikke altid de bedste, men til f.eks nyheder og serier, doku udsendelser, så er det da generelt godt nok, skal man se en film så er det bestemt ikke nogen dårlig ide at få lyden ud af sit anlæg. Der er jo mange lydefekter på en film som TV højttalerne ikke kan hamle op med, og så er det jo også kun stereo.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 17:32
Hvad hvis man taler om lyd i spil? - Fra f.eks. en Xbox360.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 19:23
Nogen der har erfaring med lyden på Toshiba 32WL66Z?
Til top
Joho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 19:40

I følge denne anmeldelse er lyden rimelig.

Med god hilsen

John
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Mange tak :D

Til top
SteenS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 21:11

Hej - jeg har lige fået et Samsung LE32M71 og jeg må sige at jeg synes lyden er meget ringe - måske er jeg lidt forvænt med mit tidligere B&O MX7000!!

Jeg prøver nu at udbedre 'skaden' med en Yamaha box (YSP 800) og et kabel til at sætte til mit AUDIO system (Beosystem7000).

mvh Steen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 22:10

Det andet spørgsmål omhandler køb af TV i Tyskland. Jeg hørte tidligere en nyhed om at der nu blev lagt nogle ekstra skatter eller afgifter på varer fra Tyskland, som blev leveret til Danmark. Kun hvis man selv afhentede varen i Tyskland, slap man for skatter og afgifter.
Er dette rigtigt, i så fald, hvor meget er afgifterne på? - Eller er det bare mig der taler sort

Nogen der ved noget om dette emne?

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 22:24

Hej.

Jeg har ikke hørt lyden i det pågældende Toshiba, men jeg har hørt den i flere Philips modeller, i SONY V2000 serien og i Samsung R70 og M61 serierne samt i Panasonic LE60, og de skuffede mig alle, især Samsung syntes jeg var ringe.

Så lyden var absolut medvirkende til, at jeg valgte det JVC jeg gjorde.
I det er lyden efter min mening utrolig god, "måske" er det markedets bedste, ihvertfald for klassen.

Jeg har IKKE i et TV hørt så god lyd, siden jeg i 1998 solgte mit sidste B&O.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2006 kl. 23:25

Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Mange tak :D

Jeg må læne mig kraftigt op ad Radiomanden her: Det drejer sig meget mere om hvad du er tilfreds med, end om hvorvidt lyden er god i forhold til andre, eller om andre er tilfreds med det. Jeg vil sige det sådan: Det er godt nok til at det kan _bruges_ (i modsætning til visse andre LCD-tv i den lave prisklasse), men det gør MEGET forskel på konsol-spil og PC-spil hvis lyden gengives godt. Og med "godt" mener jeg ikke om det er surround eller ej...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2006 kl. 18:41

Nogen der ved noget om dette?

Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 12:01

Nogen der ved noget om dette?

Hej Mummifar

Spørg hos SKAT på tlf. 72221818 eller på www.skat.dk - der må du alt andet lige få det mest rigtige svar...

Hilsen Prepsi

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu