|
Gaming PC build hjælp |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Scrancher
Ny bruger Oprettet: 20-Januar-2018 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Januar-2018 kl. 12:30 |
Hej allesammen!
Jeg er ude i (og ganske tæt på) at købe en stationær med disse eksakte specs: https://pcpartpicker.com/user/Scrancher/saved/2RcPsY Jeg har fået et tilbud fra pc-lageret.dk på 23.000kr (inkl. samling, 24timers burn-in-test samt forsendelse), og ville egentligt kort og godt høre, om hvad I synes om hele setup'et samt prisen jeg har fået? Nogle noter: pc'en med dens komponenter er primært tiltænkt gaming på max settings, på en 1440p 144hz skærm. Spillene inkluderer blandt andet: GTA 5, World of Warcraft, Playerunknown's Battlegrounds, Dawn of War 3, Fallout 4, The Witcher 3, Rise of the Tomb Raider mm. Derudover skal jeg også til for alvor at begynde at 3D animerer og modelerer, og dermed rendering. Til sidst, har jeg også i nærmeste fremtid tænkt mig at begynde at live streame. Og så ser jeg gerne at jeg foruden overclocking, ikke at skulle opgraderer den de næste 3+ år! Alle kommentarer og forslag til ændringer eller andet er meget velkomne! På forhånd tak :-) |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Først vil jeg spørge dig hvad du selv synstes om prisen? Men derefter gætter jeg på, hvad der kan være gået galt. Kan det være det, at du skriver 'med disse eksakte specs'. For så vil jeg foreslå dig at gøre det anderledes. Find en forhandler og sammen med ham find ud af hvad den skal indeholde, ting han kender og som ham kan yde service på. Ikke en liste du selv har fundet på en udenlandsk hjemmeside. Men ellers har jeg umiddelbart kommentarer til to af dine valg. Dell S2716DG koster 4708 Kr. Men har både i oktober, november og december været nede i 3721 kr. Den anden ting er dit forslag af grafikkort. Du skriver at du ikke ønsker at opgradere i de næste 3 år. Du skal forvente at den næste generation kommer om ca 6 mdr. Jeg ved ikke om de kommer før sommerferien eller efter sommerferien. Så hvis du ønsker mest muligt for dine penge vil jeg spørge om du evt skulle have et gammelt grafikkort du evt kan bruge indtil de næste GTX kommer. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 23-Januar-2018 kl. 13:26 |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kigget listen igennem og synes det er et rigtig lækkert setup. Har selv overvejet den skærm + x62 som begge får gode anmeldelser.
Asus Bundkort/gfx er nu også altid der jeg vælger, har jeg gode erfaringer med. Jeg har selv en skærm der kører 3440x1440 (Acer x34 100 Hz g-sync) som er super lækker og ville klæde grafikkortet godt. Havde før en flad model i wide screen men når man sidder så tæt på giver curved modellerne god mening. Jeg er super glad for det ekstra skærm plads, men ikke alle spil understøtter ultrawide.
Redigeret af 0leDK - 23-Januar-2018 kl. 13:55 |
|
Scrancher
Funktioner
Tak(0)
|
Hej csell, og tak for dit svar!
Jeg synes selv, at prisen på kabinettet og de øvrige otte komponenter er lidt meget, for en stationær pc. Dermed sagt, vil jeg ikke sige at det er dyrt, da de hardware dele jeg har undersøgt og fundet frem til, er såkaldt high-end, og oppe i den gode kvalitets klasse. Med min sætning: ''de eksakte'', men er du da, at selve formuleringen bliver misforstået (ordet eksakt betyder jo nøjagtig eller præcis), eller at forhandleren/erne måske ikke ligger inde med de komponenter som jeg søger? Hvis du mener næste generation af nvidia korts arkitektur, er der pt. kun spekulationerne omkring hvornår at de kommer på markedet, og har ikke hørt at der skulle lanceres en ny serie indenfor et halvt år. Hej 0leDK. Tak for dit svar også! Det er jeg glad for at du synes :). Sådan price to performance-mæssigt, ville du også mene, at det er prisen værd, og er specs som jeg vil blive glade for; som fungerer godt sammen osv? |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du betaler en enorm premium for de sidste 10% ydelse. Hvis det var mig så havde jeg købt en computer til det halve og så gemt pengene til opgradering af GFX om 1 år eller 2
|
|
Scrancher
Funktioner
Tak(0)
|
Hej JakobSkaarup.
Kan jeg bede dig om en liste med de premium komponenter du mener? |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Premium liste? Jeg skriver at du betaler en høj premium, det betyder en høj pris for de sidste 10% ydelse |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej,
Man kunne sagtens spare er par hundre på andet bundkort, tusinde på mindre processor osv. Men vi er jo ikke oppe at snakke X chipset og Xeon processer, Intel extreme eller hvad det nu alt hedder, det er stadig "mainstream". Du giver nok er par tusinde mere end hvad du kunne nøjes med her og nu, men så sparrer du, måske, også en opgradere tidligere. Jeg har lige opgradere til Ryzen, ja ja, før havde jeg en 2500k fra 2012 som egentlig stadig var fin til det meste. Det har lært mig at hvis man køber gode holdbare komponenter fra starten har man glæde af dem længe. Den PC har så haft 4 fire forskellige grafikkort da jeg brugte den mest til spil og også opgraderede skærmen, gtx770,-970,-980,-980ti. Mit 980ti bruger jeg så stadig. Og der kommer hele tiden nye PC ting, så man kan blive ved med at vente... 1080ti er overkill til det meste nu, specielt 2560x1440, men så slipper du, måske, for at opgradere om 1-2 år. Køb køb køb :) Redigeret af 0leDK - 23-Januar-2018 kl. 19:58 |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej SK Hynix er lige kommet med og Samsung er allerede i gang med at masseproducere de nye GDDR6 memory kredse. Hvor tror du at de skal bruges henne. De skal selvfølgelig bruges hos nVidea og måske en lille del hos AMD som dog hellere vil bruge HBM2 memory i deres Grafikkort. Hilsen Carsten. |
|
Scrancher
Funktioner
Tak(0)
|
@JakobSkaarup. Ja, premium betyder en høj pris for en lille performance gain, men du nævner ikke om hvilke komponenter at du hentyder til. Mener du at den PSU på min liste, ikke behøver at være mere end gold? Mener du, at gtx 1080 ti 11gb oc kortet er langt højere end nødvendigt? Mener du ssd'en, ram'ne eller? Igen: jeg ville med glæde bede om en liste, så jeg kan undersøge videre :-)
@0leDK. Jeg ved godt, at mange vil sige at mine ønskede specs er overkill, og helt sikkert, der kunne spares nok et par tusinde kroner alt i alt, ved at skære ned og ændre på diverse dele. Men som du også selv skriver, så vil jeg forhåbentligt kunne være 'foran' i en del år, hvilket også er hensigten. Men som jeg også har bedt Jakob om, så vil jeg meget gerne bede om en liste med specs der er bedre til 'nu-og-her' brug, samt med en bedre price to performance! :) @csell. Jeg skal ikke gøre mig klog på områder som jeg ikke har undersøgt tilstrækkeligt. Ved kun fra andre kilder, research osv, at man ikke skal regne med en helt ny nvidia grafikkortsserie i nærmeste fremtid :) |
|
csell
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Man kan for de samme penge få en Gamer PC med en i7-7820X med 8 core fra Intels top HEDT linie. Prisen jeg linker til er dog incl en 240GB SSD plus en 1 TB HDD. Men konfigurationen kan laves om på forespørgsel. Hilsen Carsten. |
|
0leDK
Funktioner
Tak(0)
|
jeg prøvede lige at lave en sparre, billigere bunkort, mindre ram, dårligere psu, model hos komplett, bemærk noget dårligere grafikkort kort, så priser på de 23k er ikke høj:
25.908,66 Komplett Gamer Premium i165Varenr: 954555 Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HU
Fractal Design Define C Temp G
Corsair TX550M, 550W PSU
Intel Core i7-8700K Processor
NZXT Kraken X62 CPU Køler
ASUS TUF Z370-Plus Gaming, S1151
Ballistix Sport LT DDR4 16GB
ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC
Samsung 960 PRO 1TB M.2 PCIe SSD
Windows 10 Home OA
Goliathus Mousepad Mobile Komplett Edt.
Stødsikker PC-æske
3 års garanti - Send ind, Redigeret af 0leDK - 24-Januar-2018 kl. 07:53 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |